En parentes i tillvaron

Min kompis Agnes har en väldigt kul sak på sin mobiltelefon. Hon skriver upp kul citat som folk har sagt! Exempelvis: "Det är som tre ben på en bil (vår svenskalärare)" eller "han är lite blodig.. nej, jag menar blödig (Agnes' kompis Joel)"! Hon gav mig en länk till deras scoutsida, där de har lagt upp alla dumma saker folk har sagt, och jag skrattar så jag får ont i magen!! Läs och njut av andnöd!

Idag har jag varit i skolan. Där fälldes också ett par kul kommentarer. Speciellt under svenskan. Vi spelade upp dramatiseringar av den grekiske mytologins hjälte Herakles (Hercules på latin), och Amanda skulle vara Herakles vän. Hon inledde med att säga: "Jag heter Abd... Abdo... Ab... äh, nånting!" Oj vad vi skrattade!! Så underbart! Däremot hade jag världens segaste samhällskunskapslektion på förmiddagen. Jag och ett par till satt och diskuterade med läraren, medan resten av klassen satt och ritade! Det var nästan komiskt segt.

Nu ikväll var jag i kyrkan och dansade med småtjejerna. Jag och Evelina hade inte riktigt någon idé om vad vi skulle göra, så vi dansade lite och lekte en del. Det var lite lagom kaos som vanligt, men kul. Vi lyckades dessutom sluta en kvart för tidigt! Vi drar alltid över, så det här var vår revansch innan lovet :)

Imorgon har jag prov i musikteori. Det ska inte bli särskilt kul. Musikteori är faktiskt tråkigt! Det är säkert jättenyttigt, men trist. Jag har pluggat en del så det borde gå bra.
Bless// Johanna


En riktig parentes i tillvaron: varje gång jag ser en sån här skylt tror jag att de syftar på att taket ska rasa :)

Kommentarer
Postat av: Elin

japp, det ska bli kul :) nej, vi går ett gäng tjejer!

2009-10-21 @ 22:54:33
URL: http://http//elinmagdalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0