­­­±0

Nu börjar det verkligen bli kallt utomhus. Hösten är här! Det känns som att det inte alls var så länge sedan det var sommarvärme... Just nu är det ungefär nollgradigt. Jag måste säga att jag både tycker synd om och skrattar lite åt Johnny som är utomhus just nu och kommer vara det till klockan 3 inatt. Han och de han är med kommer frysa sönder!

Idag träffade jag äntligen Johnny efter nästan en vecka utan varandra. Jag åkte hem till honom efter skolan, och vi hade jättemysigt. Han spelade konstiga irländska folkvisor på YouTube för mig :) När vi gick till bussen gick han med en krycka eftersom han skadade knät på sin gympalektion idag. Innebandy+räddning+knäskydd som halkar av=skadat knä. Stackars!

I skolan fick vi göra experiment med syror och baser på kemilaben. Det var kul! Det blev knallrosa, klarblått och fräste, beroende på experiment. Vi såg mycket intelligenta ut i labrockar och stora skyddsglasögon :)

För en halvtimma sedan kom jag hem från kyrkan. Det var lite lagom mycket folk där, och vi satt och myste i cafét större delen av kvällen. En kille från en annan kyrka var där och pratade lite på temat "Den som har mest prylar när han dör vinner... Eller?". Sjukt intressant om var vi lägger fokus i livet, och om vi flyttar båtens ankare från aktern till fören eller knyter fast det och slänger till havsbottnen när det blåser. Värt att tänka på!

Imorgon ska jag på BBQ-kick-off i Rålambshovsparken! Den kristna skolgruppen anordnar en liten kick-off för att vi ska lära känna varandra. Det ska bli jättekul, bara det inte regnar! Prognosen är inte uppmuntrande... Men först ska jag sova.
Bless och godnatt// Johanna



En bild tagen av mig i början av juni. Tänk, då hade man hela sommaren framför sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0