Stilla natt i raggsockor

Idag har jag varit och repat inför lucia. Och jag måste få skryta lite. Vi ska ha lucia i Globen! Så hela Stockholms Musikgymnasium och Adolf Fredriks Musikklasser var i Globen för att repetera. På den gamla goda tiden i mellanstadiet hade vi något som kallades "Globenveckan". Veckan innan konserterna var hela AF och Musikgymnasiet i Globen hela veckan och repade. Det var så sjukt mysigt att vara där och repa och umgås! Sedan började Ericsson Globe Arenas prioritera andra saker än lucia, som Idol-finalen. Den ligger på fredagen 11e december och våra konserter är söndagen 13e december. Därför blev det ingen lucia i Globen förra året, och vi får repa i november i år. Vi har ett rep den 7e december också, men sedan blir det inget mer. På grund av det är programmet kortare i år än tidigare. Jag måste säga att det är riktigt illa av Ericsson Globe Arenas att göra så mot oss!

I vilket fall hade vi kul på repet idag. Större delen av min klass hade följt mitt tips och tagit med sig raggsockor! Vi halkade runt lite överallt och var jättefnittriga. När vi övade intåg till arenan var golvet ett par meter innan ingången av en annan typ än resten, och det var glashalt! Första gången jag gick där höll jag på att halka ordentligt. Jag tror att AF var lite förvånade över att vi i gymnasiet var så barnsliga. Förutom att glida runt (bokstavligen) sjöng vi en hel del och övade intåg och förflyttningar.

Igår var jag och dansade för första gången på tre veckor. Två veckor var jag för trött eller sjuk för att gå på dansen, och den tredje veckan var det höstlov. Men igår var jag där igen. Det var jättekul! Just när jag hade blivit av med blåmärket på sidan av knät lyckades jag få ett nytt på precis samma ställe av precis samma övning. Windmill kommer ta död på mitt vänstra knä! Jag lovar.

Imorgon slutar jag efter lunch! Då ska jag först på elevkårsmöte i skolan en stund och sedan åka och träffa Johnny för första gången den här veckan.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0