Las Ketchup!!!

Jag älskar verkligen att lyssna på radio! Just nu är min favoritkanal nog Star FM (101.9, tror jag). De spelar verkligen allt möjligt. Just nu lyssnar jag på "The Ketchup Song" med Las Ketchup!!!!! Minns ni dem? Jag gör :) Jag gick väl i trean när de hade sin första och enda sommarplåga, och jag har jättetydliga minnen av ett kalas hemma hos en kompis som hette Matilda, då vi dansade den här dansen! Minns du, Malin? :) Härliga ungdom...

För att fortsätta på "ungdomstemat" satt jag, Marre och Pellan idag på franskan och pratade om när vi gick i sjuan. Vi har verkligen börjat inse att det bara är fem veckor kvar i vår skola, så vi blev lite nostalgiska och återupplivade gamla minnen från vårt sjunde skolår. Anledningen till varför just sjuan är så lätt att minnas är att hela skolan hade flyttat tillfälligt då. Vår ordinarie skolbyggnad skulle renoveras, och vi gick i skolan i en stor byggnad på Östermalm i ett år. Alla andra år är lite svåra att minnas eftersom man blandar ihop åren, men just sjuan sticker ut. Vi mindes bland annat att alla var kära hit och dit, utflykter och annat skoj. Minnen...

Idag har jag haft musik, teknik, franska och en jättelång håltimma mitt i dagen. Vi har alltid 50 minuters lunch på måndagar, och gympa efter lunchen. Men idag var gympan inställd för att mellanstadiet hade friluftsdag, så vi fick två timmars lunch istället innan vi skulle ha matte. Dessvärre var matteläraren också borta, så vi fick hela den lektionen ledigt också. Resultat: 2 timmar och 55 minuters håltimma! Jag och några kompisar åt lunch, övade dans i en musiksal i en timma och satt i vårt café under hela den tiden. Det blev nästan lite jobbigt till slut. Som tur var (?) hade vi sista lektionen som var franska. Vår parallellklass var borta, så vi var tio personer i rummet om man räknar med läraren! Sjukt skönt!

Jag har även skaffat någon att gå med på niornas bal nästa vecka! Jag och min kompis Felix A ska gå tillsammans. Hela historien är ganska snurrig, men vi hade snackat lite om att kanske fråga varandra för två veckor sedan... I vilket fall som helst hade han ingen att gå med, och jag tycker verkligen att han är en jättehärlig människa och ganska bra kompis till mig, så jag frågade honom idag om han ville gå med mig. Han såg jätteglad ut när jag frågade. Det är ingen jättestor grej, men ska ändå bli väldigt kul :)

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

OM jag minns! Jag kommer också ihåg just den festen, ser allting därifrån framför mig såfort jag hör låten, vad roligt att vi minns samma saker :D



Oh, ni går två och två på balen minsann, vi går i kompisgäng vi, inte lika roligt... Lycka till i alla fall! :D

2009-05-11 @ 22:01:12
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0