Inspiration: dans!

Idag har jag dansat i princip hela dagen. Imorgon har vi Dans På Gården i skolan, då alla elever visar upp olika danser med sin årskurs och de som vill visar upp egna danser. Vi är ju en musikskola så väldigt många är intresserade av dans, och resten har bra taktkänsla :) Därför är det inte så konstigt att vi har dansuppvisning. Varje årskurs har en speciell dans, och eftersom hela skolan har varit fyror en gång kan alla Fyrornas Dans. Niornas danser heter Squaredance och Munkdansen :) Tjejerna i nian dansar även en steppdans som inte innehåller mycket stepp alls. Dessa saker övade vi på gården idag. Det var jättekul! Fast det fanns en detalj som inte var så jättekul: det spöregnade! Vi blev helt blöta i håret, på jackorna och skor och strumpor ska vi inte tala om! Min kompis Pellan dansade barfota i slutet, så hon blev rätt blöt om fötterna. Jag råkade trampa av hennes ena sko och då slängde hon iväg den andra också! Själva danserna gick faktiskt bra, så det ska bli kul att visa upp imorgon :)

Jag, Pellan, Marre och Noon övade även vår egen dans idag. Vi var tvugna att visa upp den för en gympalärare så att de kunde kolla att den var någorlunda anständig. Vår gympalärare tyckte att vi var jätteduktiga! Vi fick visa upp i en gympasal, men vi gick ut på skolgården för att kunna öva på den plats där vi ska visa upp imorgon. Dansen innehöll ett steg där vi skulle ligga på mage på marken, men när vi såg vädret ändrade vi det till att sitta på huk istället. Det räcker att vi blev blöta om knäna när vi stod på knä! Jag är så sjukt laddad på att dansa imorgon!!

Idag har jag även haft två jätteroliga svenskalektioner! Vi spelade improvisationsdrama under båda timmarna. Det var helt underbart! På halvklassen körde vi "Frys", där två personer ska improvisera ett drama och de andra ska se på. När som helst kan någon i publiken säga "frys", och då stannar skådespelarna i sina poser. Den som sa frys får då gå fram och byta plats med en av skådespelarna och sedan antingen fortsätta dramat eller börja på ett nytt. Oj vad jag skrattade! Jag var en av dem som var framme och spelade flest gånger, och jag var bland annat Jesus, hade personlighetsklyvning samt skrek åt min kompis som hade ätit upp den sista tårtbiten. Det var helt underbart!

Nu ska jag antingen sova eller brodera. Jag borde verkligen brodera lite eftersom jag har ett broderi att lämna in i syslöjd, och det måste bli färdigt till på fredag. Dessutom har jag ingen tid imorgon och inte så mycket på torsdag.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0