Inte mitt fel!

För en gångs skull är det inte mitt fel att jag inte har klippt håret! Min mamma har tjatat på mig i flera veckor att jag måste klippa mig, men jag har inte haft tid eller lust. Så idag tänkte jag faktiskt gå till en frisör på Drottninggatan, nära skolan. Men när jag kom dit hade de inga tider på en timma, så jag struntade i det. Men nu kan ingen skylla på mig (okej, jag kunde ha stannat kvar men ändå). :)

Fredagar = SO-dagar. Jag har haft tre SO-lektioner idag, allihopa samhällskunskap. Det är ganska kul med SO, speciellt när man har ett långt pass så att man verkligen får ett sammanhang på vad man gör. Efter lunch hade jag SO, engelska, SO, SO. Vi diskuterade demokrati och mänskliga rättigheter och tittade på Rapports Årskrönika 2008. Vår lärare är riktigt bra! Han är ny och började på vår skola i november men har redan fått en ganska bra relation till klassen. Jag är inte mycket för SO i vanliga fall men jag är beredd att ompröva det :) Vår förra lärare i sjuan och åttan var inte alls bra, och det var då jag slutade tycka om histora, samhällskunskap, religion och framför allt geografi. Geografin tror jag inte ens att den här killen kan ändra min åsikt om, men försöka har ju aldrig skadat.

Annars har det varit en ganska lugn dag. Jag hade på mig en svart-, grå- och vitrutig kjol idag, och märkte ganska snart att min kompis Felix hade en slips i nästan exakt samma mönster! Det var jättekul! Efter halva dagen påpekade jag det för honom, och han tyckte också att det var rätt kul. Jag har ju sett den där slipsen tidigare, men jag har inte tänkt så mycket på mönstret.

Just nu sitter jag och lyssnar på rock ensam, för pappa skjutsar min lillasyster till en tjej i hennes klass som bor på Ekerö och ska ha födelsedagsfest ikväll. Jag ska ladda över lite musik till min mp3 och titta lite på Youtube tror jag. Min nya Youtube-favorit är Katten Gustaf! Jag älskar honom, och i princip alla avsnitt finns upplagda :) Visserligen på engelska, men ändå. Jag tror att jag ska brodera lite på mitt syslöjdsarbete sen, vi får se.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0