Together we flow, down the waterfall

Jag kan inte få den här (länken öppnas i spotify) sången ur mitt huvud. Den är så fruktansvärt fin att jag inte kan sluta lyssna på den! Jag kan inte heller få min kompis ur mitt huvud. Hon har det jättejobbigt just nu och gråter floder. En viss person hon litade på har gjort något hemskt mot henne, och jag har verkligen försökt peppa henne så mycket som möjligt. Jag skickade låten till henne, och hon verkar tycka om henne. Hon var rädd för att ringa den här personen som har sårat henne och jag lyckades övertala henne att ringa. Men idioten hon ringde till vägrade svara. Jag hatar tanken att hon gråter hemma hos sig, och jag sitter 3 mil bort och kan bara försöka hjälpa via det opersonliga msn. Det är som att en liten bit av hennes smärta sträcker sig hela vägen hem till mig. Om du läser detta: jag tänker på dig hela tiden!



Tillbaka till ytliga beskrivningar av mitt eget liv. Jag kan inte klistra på ett leende och den livsglädje som jag vanligtvis fylls till bredden av, men jag lovade min kompis Viktor att blogga. Jag tycker fortfarande om min klass mer och mer, och nu har jag träffat ytterligare tre lärare. De verkar bra och glada, och idag hade jag kemi, samhällskunskap, kör och svenska med min mentor. Vi var även på lunchkonsert i aulan. En tysk acapellagrupp är på besök i Stockholm för att få lektioner av The Real Group, och de var inbjudna till aulan. Så 35 minuter av vår svenskalektion tillbringades i aulan. Tyskarna var väldigt bra, även om The Real Group är bättre. Nu ikväll var jag i kyrkan på dansledarmöte. Jag ska bli dansledare för 7-8-åringar i kyrkan tillsammans med min kusin, så vi hade infomöte idag. Dessutom övade jag och min kompis Sara på en dans som vi ska dansa på ungdomsmötet på fredag.

Imorgon blir det mer skola och golf.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Bella

Hej fin blogg=)

Hänt idag?

2009-08-20 @ 18:47:25
URL: http://awrittenlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad heter tjejen? Tror jag vet vem du menar..

2009-08-21 @ 08:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0