Gitarrfingrar

Nu har jag ont i fingertopparna på vänster hand. Har suttit och spelat på lillsyrrans stålsträngade elgitarr i en halvtimma, och jag är inte säker på att jag har något skinn kvar på fingrarna. Men nu kan jag spela "Honey honey" av Abba! Det låter inte så vackert hela tiden och det tar en stund att byta från e-dur till ciss-moll, men det viktiga är att jag kan! Jag lyckades nästan också spela "Love is hard" av James Morrison. Den var faktiskt ganska lätt. Genom hela refrängen bytte man mellan två ackord, där greppet var likadant fast på olika band. Sen var greppet ganska svårt att få rent, men det säger jag inte.

Igår hade jag tjejkväll!! Marre, Olivia och Anna kom hit och sov över. Det var så sjukt mysigt! Vi tittade på "Harry Potter och Fenixorden", åt varma mackor och spelade dansmatta på kvällen. När vi var färdiga med dansmattan klockan ett på morgonen kokade vi te och satte oss på altanen och drack te och åt godis. Det var ganska varmt, men vi svepte in oss i våra täcken för att inte bli kalla och tände ett antal stearinljus för att det var så mörkt. Sedan satt vi där i tre timmar och bara pratade och såg himlen ljusna. Det kändes verkligen inte som vi var ute i tre timmar, men helt plötsligt var klockan fyra och vi började bli lite trötta. Då gick vi och borstade tänderna och somnade på luftmadrasser i vardagsrummet runt kvart i fem. I morse vaknade vi vid elva och var hyfsat trötta. Efter frukost tittade vi på "Skönheten och Odjuret" på VHS :) Det var verkligen sjukt länge sedan jag såg den! Vid halv tre idag åkte tjejerna hem. Det var verkligen en grymt härlig övernattning! Jag älskar att bara sitta och prata med nära kompisar. Pappa sov på övervåningen, så det var nog bra att vi satt utomhus. Hoppas bara att vi inte störde några grannar... Men tack så sjukt mycket för den här kvällen, tjejer!!

Imorgon ska jag träffa Leo för första gången på sex veckor! Han kom hem idag, men jag tänkte att han skulle få packa upp i lugn och ro. Men imorgon ska vi ses, och på eftermiddagen ska jag iväg på golfkurs.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0