Utan dig, saknar jag en liten bit av mig själv

Idag var första dagen i skolan efter lovet. Det var rätt trevligt. De flesta klasskompisarna verkade ha haft ett bra lov. Fille var jättebrun, fast han bara hade varit i fjällen. Om man tittade noga kunde man i och för sig se svaga vita linjer på hans kinder efter skidglasögon :) Marre hade varit i soliga Italien så hon var också ganska brun, och Olivia hade solat lite här hemma. Hon hade fått ett par extra fräknar på näsan och lite färg i ansiktet. Det kändes lite underligt att komma tillbaka till folket i skolan efter att ha träffat en hel del av dem på lovet. Jag kände verkligen att det är skillnad på att träffa någon frivilligt på lov och att tvingas träffas i skolan. Men det var kul att vara tillbaka ändå.

Jag hade två lektioner musik idag, med en vikarie som heter Björn. Vår vanliga lärare skulle resa iväg till Slovenien, tror jag, så vi hade vikarie. Han var faktiskt ganska bra. Vi sjöng igenom ett par sånger som vi bara har övat bit för bit och inte sjungit igenom från början till slut.

Efter lunch hade killarna manskörsrepetition, så vi tjejer hade SO själva med vår lärare. Det var jätteskönt! Inget ont mot killarna, men för en gångs skull blev det lugnt i klassrummet! Inget jobbigt pladder med grumliga basröster som man ändå inte hör vad de säger för att de bara mumlar hela tiden :) När läraren pratade var det tyst i salen! Det hör inte direkt till vanligheterna... Men det skulle vara ganska trist i längden utan killar ;)

Egentligen skulle jag ha dansat ikväll, men ledarna skulle ha ledarsamling så dansen blev inställd. Å andra sidan känner jag av att jag dansade igår. Vi låg på golvet och vred oss på sidan, och jag har fått blåmärken på axlarna!! Inte alls kul! Jag skulle luta mig mot en vägg idag och tjöt till när jag insåg att det gjorde ont. För att inte tala om när min kompis Pellan skulle klappa mig på axeln...
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0