The dark side

Just nu sitter jag och tittar på "Harry Potter och de vises sten". Den är så sjukt mysig! För varje film blir det bara mörkare och mörkare och de blir mindre och mindre glada. Dessutom är skådespelarna så små! Den första filmen är helt klart sötast :)

Idag har jag och mamma köpt tyg till min klänning som jag ska ha på niornas bal! Den kommer bli hallonröd! Vi hittade ett underbart, ganska tunt rött tyg i en affär inte så långt från där vi bor. Vi började klippa ut delarna idag, men vi måste köpa fodertyg innan vi kan börja sy något. Imorgon ska jag åka och köpa fliseline och ett måttband så att vi kan fortsätta arbeta. Jag tror verkligen att det kommer bli en jättefin klänning :)

Efter att jag och mamma hade köpt tyg åkte vi och min lillasyster in till stan. Vi ställde bilen på Östermalm och promenerade på Djurgården, bort till Rosendals trädgård. Det var jätteskönt och fint väder, så vi satt ute och fikade i trädgården. De bakar så sjukt goda kakor där! Jag åt morotskaka, och den var helt underbar. Jag älskar fika i solen :) Jag och min lillasyrra lekte i lekparken lite och sprang i labyrinten. Den var verkligen jättelång! Jag såg flera små barn som gav upp och trodde att de aldrig skulle komma ut :) Efter fikat köpte mamma två tomatplantor i Rosendals trädgårds plantaffär. Hon köpte två så att vi åtminstone ska kunna lyckas med en av dem :) Det var jättemysigt att sitta ute och fika.

Imorgon börjar de flesta skolan efter lovet. Men inte jag! Vi har studiedag imorgon, så jag ska vara hemma. Jag ska nog gå och köpa lite tyg, men annars ingenting speciellt.
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Nja, det var väldigt lugnt och skönt och så, men smått långtråkigt efter ett tag... :P

Ja, får trippa fram ritkigt långsamt i mina vackra klackar :D





Jaså, du har varit i min trädgård hör jag, visst är den fin såhär på vårkanten ;)!

2009-04-14 @ 18:03:08
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0