Sommartider?

Idag har det varit underbart väder! Igen! Det är verkligen härligt att ha påsklov när solen skiner på ett +10 grader varmt, soligt Stockholm! Idag har jag träffat en hel del kompisar och varit på internetcafé med dem! Jag åkte in till stan vid tolv, träffade Daniel i tunnelbanan och vi gick och mötte Anton. Sedan tog vi oss till Odenplan, träffade Noon, Saskia, Catherine och Anna. Hela gänget drog sedan till IO, Inferno Online, vid Odenplan. Jag tror att jag läste att det är Sveriges största internetcafé, och det kan jag förstå! Rummet var jättestort och fyllt med minst 300 datorer. Eftersom vi var ett rätt stort sällskap satte vi oss tillsammans ganska långt ner i rummet. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men det var jättekul! Vi skojade och spelade i lag och hejade på varandra och hade riktigt roligt! Efter en timma gick vi ut och tog en promenad och åt lite. Sedan gick vi tillbaka till IO och spelade en timma till. Jag blev helt okej på Counter-Strike (cs) efter ett tag :) Daniel och Anton var de mest vana spelarna, så det var alltid så att de var i olika lag för att det skulle bli jämnt. Jag lyckades döda Anton ett par gånger i cs! (fast han dödade mig ganska många fler gånger...) Jag hade verkligen kul, och kommer antagligen gå tillbaka dit med kompisar någon gång :)

Efter att jag hade spelat färdigt de två timmar jag hade köpt sa jag hejdå och åkte till Naturhistoriska Riksmuséet. Jag, pappa och min lillasyster skulle gå på Cosmonova, så jag mötte dem där. Vi såg "Ensamma i universum?" som innehöll massor av stjärnor och planeter. Som vanligt blev jag yr av att vara inne i salongen och trodde att jag skulle ramla ner. Jag har verkligen aldrig höjdskräck i vanliga fall, men just Cosmonova får mig yr och halvt illamående. När jag väl satt mig blir det alltid bättre, men att gå längs med raderna av stolar är inte roligt. Jag blir lite snurrig bara av att tänka på det. Filmen var jättebra, och jag tycker om känslan av att det är stolarna som rör sig och inte duken, men jag fick nästan lite ont i huvudet av den. Det kändes som att inte en enda bild var riktigt skarp, utan allt var lite lite ur fokus. Lägger man då till att det är större än ögonen riktigt kan ta in blir resultatet en ansträngning för huvud och ögon. Att försöka läsa texterna innan filmen är hopplöst. De är så stora att man inte kan se hela texten på en gång utan att det känns som att ögonen utvidgar sig. Men jag tycker ändå om Cosmonova, trots att jag lutade mig inåt mot stolarna när vi skulle gå ut :)

Imorgon ska jag och lillsyrran träffa våra kompisar Elin och Emelie. De är systrar, Elin är ett år yngre än mig och Emelie är ett år yngre än min lillasyster. Vi fyra brukar träffas lite då och då och ha väldigt kul tillsammans. Det är riktigt kul att spela kort och andra spel med dem! Eventuellt ska de sova över här. På kvällen ska jag också iväg till Viksjö kyrka på ungdomssamling. Min kompis Viktor har länge bett mig att följa med, men jag har alltid dans på onsdagar. Nu är det lov, så jag kan gå. Elin har fotbollsträning samtidigt, så jag kan vara i kyrkan då och sedan förhoppningsvis träffa henne igen och sova över.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0