Vill inte vara sjuk!

Jag hatar att vara sjuk! Jag var hemma igår och är hemma idag, och det är så mycket tråkigare än att vara i skolan! Hela veckan har jag ju varit förkyld och i går natt slog det ut ordentligt. Jag sov jättedåligt, vaknade flera gånger med sjuk snuva och frös hela natten. När mamma väckte mig var jag däremot jättevarm och när jag gick upp ur sängen var jag sådär seg och yr som man blir av feber. Det var därför inget snack om att gå till skolan. Istället satt jag vid datorn, läst lite och tittade på "Aristocats". Det är en av Disneys bästa filmer! Jag älskar precis allt i hela filmen, och kan alla repliker utantill :)

En riktigt konstig grej hände igår. Runt klockan 11.30 satt jag vid datorn. Då knackade det på ytterdörren! Jag gick ner och öppnade, och då stod en man och en kvinna där och frågade om mina föräldrar var hemma. Jag tittade på dem och förklarade att de var på jobbet. Mannen och kvinnan sa då att de skulle komma tillbaka en annan dag. En liten detalj var att jag under denna händelse bara hade morgonrock på mig! Men helt seriöst: hur många vuxna är hemma halv tolv en onsdagsförmiddag? Jag vet inte vad de ville, men de hade broschyrer med sig och mannen bar på en liten svart bok. Det första jag kommer att tänka på är Jehovas Vittnen, eftersom den lilla boken var misstänkt lik en bibel, och det ligger en "rikets sal" (deras gudstjänstlokal) inte så långt från vårt område. Jag vet inte om de var från Jehovas Vittnen, men jag vill inte veta heller. En kul grej när det gäller Jehovas Vittnen är att deras lokal ligger vägg i vägg med en lokal som en muslimsk grupp använder som moské! Vem kom på den idén? :)

Idag mår jag bättre. Jag har sovit ordentligt och har ingen feber. Däremot hostar jag som en liten toka och är snuvig. Det är nog bra att jag är hemma så att jag kan bli ordentligt frisk. I helgen ska jag nämligen på en liten övernattningsfest hos en kompis och då vill man ju vara frisk.

För övrigt måste jag plugga idag. Det är geografiprov imorgon och jag har knappt pluggat alls. Jag ska se om jag kan få tag i en"pluggkompis" ikväll, och plugga över telefon med någon trevlig :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0