Tjockisar!! :)

Ikväll ska jag till min kompis på övernattning igen :) Förra helgen sov jag och några till över hos vår kompis Marre, och den här helgen ska vi sova över hos en annan kompis. Ikväll ska vi bli tjockisar igen! Förra helgen smällde vi sju tjejer i oss fem chipspåsar och en hel del godis, och det lär väl bli något liknande nu :) Det är så sjukt mysigt att ha en hel natt med tjejerna och bara mysa och flumma! Den här gången kommer jag nog inte ta med kameran. Bilderna från förra helgen ligger på Facebook, ifall någon känner mig där.

Igår var jag hos frisören. Det var välbehövligt! Luggen var jättelång och hela håret kändes tungt. De senaste två åren har jag gått till ganska dyra frisersalonger som kostar runt 600kr, men nu kände jag att det börjar bli för dyrt. Jag betalar nämligen alla mina utgifter själv och skulle kunna lägga en del av de där 600kr på något annat. Därför gick jag till en drop-in-salong på Drottninggatan igår. Resultatet blev faktiskt riktigt snyggt! På de dyra salongerna är de visserligen lite noggrannare, och att tvätta håret på t ex Björn Axén är som en hårbottensmassage! Den killen som klippte mig nu var lite hafsig i sina rörelser och verkade nästan lite stressad. Dessutom hade vi små kommunikationssvårigheter eftersom hans svenska kunde behövt lite finputsning... Jag blev även lite rädd när han skulle klippa min lugg. Istället för att klippa med luggen liggande mot pannan måttade han hur han skulle klippa, lyfte upp luggen med kammen och klippte utan att kunna testa mot pannan. Som tur var blev det riktigt snyggt, lite taggigt och lite "fräsigare" än förut :)

Efter klippningen gick jag till Kicks och köpte hårvax. Frisören hade jätteproblem att få sneluggen att ligga snett, så jag tänkte att det var lika bra att kunna styla luggen med vax. Jag hittade ett riktigt bra som jag använt igår och idag. Det sköna med att ha vax i håret är att det inte flyger runt. Det är i och för sig själva poängen, men jag är inte van vid att om håret blåser iväg så kan man bara enkelt lägga ner luggen med handen, istället för att hålla på och plocka med håret hur länge som helst. Som tur är luktar vaxet inte så mycket heller. Min klasskompis Jonte hade någon gång så mycket vax att man kände doften på en meters avstånd :) Tur för honom att det luktade gott :)

Nu måste jag packa lite till ikväll och till nästa vecka. På måndag åker jag och min lillasyster till vår mormor och morfar i Motala. Våra kusiner är redan där, men två av dem åker hem samma kväll som vi kommer. Den yngsta av kusinerna, Mimmi, ska däremot stanna kvar med oss. Hon är ett år äldre än mig, och vi brukar vara i Motala tillsammans på höstloven. Förra året började det snöa och jag hoppas att det gör det i år också :)

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0