Jag jobbar hårt!

Idag har jag två stora uppgifter: plugga till geografiprov och lära mig PhotoPlus :) PhotoPlus är ett fotoprogram som min kompis Elsa tipsade mig om, lite likt Photoshop fast gratis. Jag laddade ner det för ett tag sedan men har inte kunnat komma på hur det fungerar. Så imorse bestämde jag mig för att läsa igenom hela hjälpen och försöka förstå den (engelska, lite klurigt). Jag tog typ två timmar i förmiddags och läste igenom första halvan. Så nu kan jag huvuddragen i programmet. Jag planerar inte att läsa igenom hela, men jag vill speciellt läsa avsnittet om hur man bäst fixar bilder till Internet! Målet är att jag ska göra en header till denna blogg :) Min fantastiska kompis Elin gjorde ju en grym design till min blogg, som försvann när alla bloggar flyttades. Hon sa till mig att hon kunde fixa en ny, men jag vet hur mycket hon har att göra... Plus att jag vill testa själv :)

Jag har faktiskt hunnit plugga en del också. Efter lunchen (en Billys panpizza) satt jag en timma och skrev svar på G- och hälften av VG-kriterierna. När jag skriver VG-kriterier brukar jag lyckas väva in MVG-delen också. Det blir mindre slöseri med papper och jag behöver inte begränsa mig något i VG-delen. Det är lite svårt att säga var gränsen mellan VG-svar och MVG-svar går, och på provet är det ändå en sammanslagen VG/MVG-del. Provet handlar om människans behov och demografi (befolkningslära). Så pinsamt, jag var tvungen att titta i boken för att minnas vad demografi betydde :) Betyder det att jag måste plugga mer? Svar: antagligen :)

Nåja, jag har hela eftermiddagen och kvällen på mig. Nu ska jag fortsätta mitt arbete i PhotoPlus så får vi se om det kan bli ett utkast till en header innan jag är färdig.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0