Vardagslyx

Något av det bästa jag vet är att ta en lyxdusch mitt i veckan. Jag har precis kommit ut ur en sådan dusch och tänkte lägga ut lite tips på hur man kan få en kvällsdusch lite extra härlig.

- Levande ljus. Förstås. Jag brukar tända fyra-fem värmeljus och placera ut på olika ställen i badrummet, så att man får ett jämnt ljus när man släcker lampan. Att duscha varmt i dunkel är extremt mysigt :)

- Tvål. Det härligaste som finns är en doftande fyrkantstvål som man verkligen kan skrubba kroppen med. Inte någon mandelmjölk, olivmjölk och komjölk, utan en riktig hederlig lila tvål som doftar underbart av mysk... Man kan verkligen känna hur huden blir lite sträv, vilket är ett tecken på att den är ren.

- Lite extra shampoo/balsam. Det bästa är faktiskt en blandning av shampoo och balsam. När man tar lite mer än vad som behövs kan man stå nästan hur länge som helst och gnugga och känna hur håret blir jättelent av allt lödder. Att kunna dra fingrarna genom håret utan tovor hör inte direkt till vanligheterna.

- Sitt i badkaret. Om man som jag duschar i ett badkar är det jätteskönt att sätta i proppen när man har sköljt sig ren, och sätta sig under en svag stråle. Man får lite lagom mycket vatten över sig, och jag älskar att skrubba fötterna i det vatten som samlas i badkaret. Om man vill kan man dra ner vattenmängden i duschmunstycket så att det bara faller en jämn stråle av droppar. Det blir en sjukt skön massage på axlarna! (OBS! bara i mån av tid)

- Hudlotion. När den där härligt varma duschen till slut är över, och kropp och hår är någorlunda torra, brukar jag smörja in hela kroppen med en lotion. Det bör man göra ifall man har använt en hård tvål utan återfuktningsgojs för att huden inte ska bli alldeles torr. Det är dessutom en perfekt avslutning att massera in krämen över hela den nyduschade kroppen :)

Sådär, nu är det bara att hoppa in i duschen och testa detta :) Min lilla dusch tog inte så lång tid heller, bara 15-20 minuter. Ändå blev spegeln och fönstret helt immiga :)

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0