Shoppingmaster!

Jag och mamma har varit i stan idag. Vi kom hem med en, två, tre, fyra, fem, sex, sju kassar från olika affärer. Vi var i stan i ungefär tre och en halv timma och gick från Jarlaplan till Drottninggatan och Gallerian, till Stureplan och tillbaka till Jarlaplan. För någon som inte känner Stockholm kan jag säga att det är en bit. Vi var på Vete-Katten och fikade, handlade massor och käkade sedan på TGI Friday. De gör så sjukt goda pommes frites! Bland annat handlade vi en bok om Paris och två lampor till mig. Hela familjen ska till Paris i sommar så vi börjar redan läsa på vad vi ska göra. Jag vill till Sacré-Coeur och Montmartre. Sacré-Coeur är en stor och berömd kyrka och Montmartre är en stadsdel med ett torg där det står massor av målare och målar av utsikten och husen. Tänk att få en sån tavla! Jag ska spara en del pengar tror jag bestämt! :) Jag behöver i vilket fall som helst lite saker på väggen i mitt rum, det är helt kalt. Jag ska nog gå till en syaffär i centrum någon dag och kolla på broderimönster, tyg och tråd. Jag vill brodera något och hänga upp på väggen.

Pappa är här just nu och installerar vår DVD. Det fungerade ju inte igår, men nu fungerar allt utom att vi inte kan spela in de digitala kanalerna. Det där med inspelning vore ju bra att ha, men tills vidare nöjer vi oss med TV och film. Tydligen måste DVD:n vara på just nu för att vi ska kunna se något annat än det analoga nätet. Nåja, vi får kolla mer imorgon. Imorn ska vi också plantera om en hel del växter. För två veckor sen planterade vi basilika, dill, squash och tomater. Dessutom ska vi i klassen sälja växtskott på vår loppis på Odenplan den 24 maj, så vi har planterat tomater, solrosor och några konstiga yin-yang-frön. De sistnämnda har inte kommit upp alls.

Dagens fråga:

 <> Var köpte vi skor åt min lillasyster?

    1. Din Sko
    X. Weekday
    2. H&M

Rätt svar: X! Mamma ville titta vad Weekday var för affär, och de hade sjukt billiga sneakers.

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Sofie

TGI Friday är bäst!

/s

2008-05-02 @ 19:53:29
URL: http://sofie1994.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0