A Cooker's Dreams

Jag älskar verkligen matlagning! Det är så galet kul att laga spännande rätter, se kokande grytor och fräsande pannor som tillsammans tillverkar en oemotståndlig maträtt att njuta av. Jag har just skrivit ned receptet på grahamsbullarna med ost som jag gjorde på hemkunskapen idag. För varje moment jag skrev ned kunde jag verkligen minnas hur härligt det var att riva ost, känna den perfekt jästa degen och äta det gudomliga resultatet! Det är något speciellt med att laga mat. Jag vet inte vad men det kan vara känslan av att ha kontroll på hur man ska ändra lite på smaken hos ett livsmedel så att det blir ännu godare :). Det bara vattnas i munnen och jag fylls av en avslappnad känsla i hela kroppen. Skumt men sant. Det är som att jag har en härligt småkladdig bröddeg inombords som bara sveps in i en varm tjockflytande sås. På toppen hälls lagom kall mjölk över degen och såsen och kyler dem sådär härligt så att hela massan blir ljummen och ändå avkyld...
   Efter denna poesi är det kanske inte så förvånande att jag har önskat mig en kokbok i födelsedagspresent :) Jag älskar även filmen Råttatouille, dels för själva handlingen och dels för den härliga matlagningen!

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0