Elva sömntutor senare...

...är Sverige utslaget ur EM. Typiskt, säger jag bara. Svenska spelarna har varit så självsäkra hitintills så att de var tvugna att åka ur. "Zlatan ska frälsa oss" hette det. Inte ens han kunde väcka de stressade svenskarna igår. Jag ville faktiskt inte se sista kvarten, men kunde ju inte gå från TV:n. Det är ju trots allt EM.

Jag kände att den svenska insatsen genom hela matchen präglades av slapphet/stress. När ryssarna hade bollen gick man inte på utan sprang lite bredvid och bakom och lät dem ta sig från eget mål till Sveriges straffområde. Där blev det fart på folket, men då var det ofta försent. När man väl lyckades erövra bollen tyckte jag att det kändes stressigt. Ryssarna var lugna, höll i bollen och sprang en hel del. Svenskarna var stressade och ville på något sätt få bort bollen så fort som möjligt, ingen ville liksom hålla kvar. Lägger man till att ryssarna var på hela tiden är det inte konstigt att det blev 2-0. Nåja, vi får satsa stenhårt på VM istället och titta på resten av EM-matcherna. Ikväll ska jag se Tyskland-Portugal. Hoppas på lite sydeuropeisk fotbollsglädje typ Ronaldo!

Men vad vet jag, jag är ju ingen fotbollsexpert...

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0