Music and Lyrics!

Igår tänkte jag logga in och blogga lite i eftermiddagsvärmen, men kunde inte logga in för att blogg.se flyttade min blogg. Lite irriterande, speciellt när jag inte har bloggat på ett tag. Så när jag loggade in idag är designen på min sida helt annorlunda. Den är jätteful! Större bokstäver, nya ikoner och ny färg på allting! Jag tyckte att den förra var mycket snyggare. Nåja, jag vänjer mig nog. 

Just nu tittar jag på filmen "Music and lyrics" med Hugh Grant och Drew Barrymore. Det är verkligen en av de bästa filmerna jag har sett! Jag, mamma och min lillasyster skrattar ordentligt när vi ser den. Varje gång :) Jag älskar sången
Way back into love. Läste någonstans att det är Hugh Grant som sjunger på riktigt. Han är duktig.

Igår var det skolavslutning. Igen. Tiden går så fort! Jag hade på mig min grå klänning som jag har sytt själv i slöjden. Den var faktiskt riktigt fin. Efter avslutningen i kyrkan gick vi till klassrummet och fick betygen. Jag kan väl säga att jag fick rätt bra betyg... ;) (över tio MVG av femton möjliga). Sedan stack ett par av oss iväg och sjöng på en klasskompis mammas jobb för att samla in pengar till klassresan. Efter det åkte jag och sov över hos min kompis Pellan tillsammans med tre andra kompisar. Vi åkte till ett ställe i Kungsängen som heter Lillsjön och badade från klippor. Det var jättekul, men rätt kallt. Det var inte så kallt i vattnet eftersom Lillsjön är en liten insjö (inte helt orimligt, eller hur?). Jag och Pellan var först i vattnet och sedan tog det en stund innan de andra vågade bada. De tyckte att det var kallt :). Vi åkte hem till Pellan runt kl. 18 och käkade en lätt middag. Sedan pratade vi och såg på film och somnade vid elva. Vi hade inte tänkt somna så tidigt, men alla var jättetrötta. Vi sov i hennes vardagsrum som låg bredvid köket. Därför var det inte så konstigt att vi vaknade till klockan sju nästa morgon när hela familjen gick upp och åt frukost. Pellan har tre småsyskon och en storebror så det var lite livligt. Men så fort det blev tyst (8.15) somnade jag om och sov till elva. Det var jätteskönt. Vi åt frukost runt tolv och planerade sedan dagen. Vi ville tillbaka till Lillsjön och funderade på att cykla. Det skulle fungera om vi skjutsade varandra och fixade Pellans pappas cykel som det var punka på. Jag, Noon och Pellan fixade det faktiskt! Det tog lite tid och var lite smutsigt men det gick, så att byta innerslang på en cykel står nu på min lista över "saker jag kan göra utan en man" :). På den listan står även att bygga ihop IKEA-möbler och koppla ihop en TV, en DVD och en digitalbox med varandra. Bra att kunna :). I vilket fall som helst cyklade vi inte till Lillsjön. Det blev något fel på cykeln vi lagade, så det blev punka igen (vi misstänker ventilfel) och jag kunde inte skjutsa Maria. Vi fick istället skjuts av Pellans mamma i deras nya bil. Det var väldigt snällt. Vår klasskompis Anton kom också till Lillsjön. Vi hade frågat honom och ett par andra killar om de ville bada efter skolavslutningen, men när de var lite tveksamma ställde vi in oss på att vi skulle ha tjejkväll. När Anton och Danne sedan kunde följa med var det lite sent... Vi hade lite dåligt samvete för det, men Anton kom istället idag. När han kom dit hade vi redan badat en gång i hagel och regn. Vi frös och kände inte för att bada igen. Jag och Pellan "förbarmade" oss över Anton och hoppade i med honom. Men den lorten tyckte att det var kallt och gick upp igen! Vi stannade i en liten stund till och hade jättekul. Sedan gick vi allihopa och käkade glass innan vi åkte hem. Det var helt grymt kul!

Nu är det sommarlov. Det ska bli rätt skönt, men det är lite overkligt. Det känns helt enkelt inte som sommarlov. Nåja, det kommer väl :)

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: saskia

Härligt!:)



Och måste kommentera att din klänning är grymmt snygg! Trodde den var köpt, shit. Jag är imponerad:) (det senaste jag höll på mig närmast att sy var att sticka en mössa. den blev inte ens färdig...buhu)



:DHoppas du får en underbar sommar, vi ses!

2008-06-14 @ 18:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0