Hjärtevänner - bokstavligen

Tänk efter ett ögonblick. Fundera på vad du skulle göra utan dina vänner. Jag vet. Jag skulle fortfarande sitta i skolan och klippa pappershjärtan. Som jag berättade igår skulle hela Alla Hjärtans Dag-projektet bli färdigt idag. Därför var jag rejält orolig igår, för tänk om vi inte skulle fixa det? Därför bad jag en hel del innan jag somnade att vi skulle få någon form av himmelskt mirakel, för annars skulle vi aldrig klara av vårt projekt. Och jag fick verkligen bönesvar idag! Jag berättade för några kompisar om vår "omöjliga" uppgift och att vi hoppades på mirakel, och då erbjöd de sig att hjälpa till! Så Annika, Saskia, Elsa och Noon satte sig med mig, Elisabeth och min kusin Mimmi i cafét efter skolan (vi slutade kl 14.00 för en gångs skull) och klippte och skrev hjärtan! De är inte så kristna, men hjälpte oss ändå! Noon var kvar till klockan 18.00 och hjälpte till! Hon bor visserligen fem minuter från skolan, men ändå. Det var verkligen sjukt snällt av henne! Så med alla dessa underbara vänners hjälp blev vi färdiga. Jag och Elisabeth lämnade skolan kl. 18.30. Då hade vi förutom hjärtanen även tejpat upp runt 20 affischer om Alla Hjärtans Dag från vår kristna skolgrupp. Som Elisabeth sa när vi gick från skolan: i natt kan man sova gott och veta att vi verkligen klarade hela vår Alla Hjärtans Dag-kampanj!

Imorgon blir en riktigt skön dag. Vi har ju inga musiklektioner den här veckan och nästa vecka, och jag har två musiklektioner på schemat imorgon! Galet skönt ska det bli.

Bless// en Johanna som är riktigt nöjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0