Oh Dear!

I tisdags såg jag, pappa och lillsyrran en mycket ovanlig syn. Två rådjur låg i vår trädgård! När vi var små var både rådjur och fasaner ganska vanliga men nuförtiden ser vi bara harar. Därför var det väldigt roligt att se de vackra rådjuren (därav även rubriken, haha).

I onsdags hade vi friluftsdag. 7-9E och F åkte till Hellasgården söder om stan och hade lite tävlingar. Vi blev indelade i grupper med tre sjuor, tre åttor och tre nior i varje grupp. I min grupp var vi bara sju eftersom två åttor var sjuka. Vi fick börja gå en tipspromenad med frågor som handlade om skolämnen. Bl a språk, matte, musikteori och OS var ämnen som togs upp under 21 frågor och 2,5km. Jag hade med mig min kamera och fotade en hel del tillsammans med mina klasskompisar Elin och Leonard som också hade med sig var sin systemkamera. Jag tog 99 bilder under dagen. Efter promenaden käkade vi lunch och några badade. Sedan gjorde vi olika samarbetsövningar med grupperna. Att sätta ihop ett stormkök, stega upp en sträcka på 47meter och namnge olika köksföremål var några av övningarna. Det gick rätt bra för mitt lag, vi placerade väl oss någonstans i mitten av alla lag. Laget skulle även ha ett namn och en hejaramsa att visa upp för alla andra! Vi hette Chorizo och vår hejaramsa löd:

Vi är stora, ni är små
Vi är de som kämpar på.
Vi är starka, vi är bra
Vi ska vinna denna da'
Det ska låta pang och tjoff
När vi gör korvstroganoff
Chorizo!

Det var inte ett dugg flummigt :) När alla fick visa upp sina ramsor var kvalitén blandad. Några gick fram och sa "vi är bäst" och gick ner igen. Men rimfantasin var det inget fel på. Vad sägs om:

Vi är grupp sex
och vi gillar kex-
choklad,
jätteglad!

Eller något åt det hållet. Efter friluftsdagen skulle jag, Saskia, Annika, Fabian, Antonio och Anton gå och bada på andra sidan sjön. Egentligen fick ingen stanna kvar och bada, men vi trodde att vi kunde gå till andra sidan och det blev något missförstånd så vi trodde att det var okej med våra mentorer. Vilket vi fick reda på att det inte var när en gympalärare och biträdande rektorn kom och skällde ut oss och ville att vi skulle åka hem. Men de gick bara därifrån när de hade slutat skälla, så jag och killarna stannade kvar. Annika och Saskia åkte däremot hem. Men jag, Antonio, Anton och Fabian gick ner till bryggan och badade. Vi hämtade våra grejer och la på bryggan och satte oss och masserade varann! Vi satt där på rad i nästan en och en halv timma och det var jättemysigt! När Anton masserade mig gick solen i moln och jag började frysa lite. Då strök han handen över min rygg för att värma mig! Vi hade verkligen jättekul.

Igår fick vi prata med våra mentorer efter skolan, men de var inte så arga. De sa mer att vi hade gjort fel och att vi skulle säga till ordentligt nästa gång och sådant. Det var lugnt.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0