Typiskt!

Jag har ett par ljust blå jeans som är runt ett år gamla. Jag tycker väldigt mycket om dem, mycket beroende på att de är så trasiga. Ett stort hål på höger knä, fransiga uppvikta benfållar, fransiga bakfickor och allmänt smutsiga är de. Idag utökades denna meritlista med ett hål precis under gylfen. Sömmen sprack! Jag var i kyrkan och dansade på mötet. Vi skulle dansa två danser. I båda danserna sätter jag mig på huk och hoppar upp igen snabbt. När vi satt och väntade på att få köra den andra dansen tittade jag på mina jeans och märkte det nya hålet. Jag blev jätteförvånad. Så nu när jag kom hem tänkte jag lappa både det stora hålet på knät och det nya hålet. Jag klippte till två tygbitar av ett mörkt jeanstyg och nålade fast dem på utsidan. När jag hade sytt två och en halv sida på den stora biten råkade nålen gå av! Typiskt alltså! Jag letade efter nya maskinsnålar men hittade inga, så jag får vänta till nästa vecka innan jag kan sy på lapparna eftersom jag och syrran åker till mamma ikväll. Jag tänkte i och för sig inte använda dem den här veckan, men ändå.

Jag har övat på en speciell sak idag. Att titta under vatten! Jag känner att jag borde kunna det på livräddningsdagen på tisdag, så jag fyllde handfatet med vatten och doppade huvudet ett par gånger. I början sved det i ögonen, men efter ett tag fixade jag det. Självklart var allt suddigt, men jag testade att lägga ner en femtioöring i vattnet och jag såg den när jag tände lampan. Innan var det för mörkt. När jag kände att jag fixade det tänkte jag först släppa ut allt vatten, men sedan funderade jag på om jag kunde använda vattnet till något istället. Så jag tvättade fötterna ordentligt innan jag drog upp proppen. Det var skönt, och ganska nödvändigt.

Nu ska jag käka lunch, och sedan tror jag att jag ska fixa någon form av duk till min lilla blomställning som jag tog in från garaget för att ha min kruka med citronkärnor i. I garaget hittade jag ett högt och mycket litet trekantigt bord, måste man väl kalla det. Det är tre höga ben och två "hyllor", en på toppen och den andra en bit ner. Just nu känns hela alltet lite tomt och trist, men jag ska ställa in min samling av björnar på undre hyllan. Anledningen till att jag tog in hyllan från början var för att krukan stod på mitt skrivbord men fick inget solljus där. Nu står hyllan precis vid fönstret, och jag hoppas att det hjälper citronerna att växa.

Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0