We're shooting deep into space, and the lasers split the dark.


Första veckan i skolan avklarad! Det känns bra. Igår eftermiddag gick jag, Agnes och Disa och fikade en kortis för att fira att vi hade klarat första veckan i skolan, och att vi hade gjort det där kemiprovet som hängt över våra huvuden sedan november. Själva provet kändes faktiskt rätt bra. Det var mer resonera och mindre räkna än vad vi hade befarat, men det faktum att vi hade 90 minuter på oss och hela klassen satt kvar efter 80 minuter säger en del om hur stort prov det var. Men nu är det över!

I veckan har jag annars inte gjort så mycket. Plugg, läxor, uppsatser, höghastighetsläsning av Brott och Straff för att bli färdig till torsdag (vilket jag lyckades med) var väl veckans melodi. Men igår avrundades allt det med supermysig ungdomskväll med kyrkungdomarna! Vi åkte pulka, grillade korv och lekte maffia (det sistnämnda inomhus) hela kvällen. Det var verkligen ett helt underbart sätt att avsluta veckan. Dessutom fick jag öva mig i att fota med externblixten!

I morse gick jag som vanligt upp 07.10 för att träna gymnastik, och jag lyckades faktiskt med handvolten! Jag var riktigt riktigt glad! Träning överhuvudtaget gör mig glad, och när man ser resultat blir det ännu bättre. En liten kul grej var att en av killarna i gruppen påpekade att när jag sprang på mattan för att göra en handvolt hade jag ett stort leende på läpparna! Det har jag inte tänkt på, men jag blev inte helt förvånad över att jag gör så. Det blir så när man tycker om något väldigt mycket.

Idag ska jag och min lillasyster göra en dans till vår dansgrupp, som börjar på onsdag.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0