Smärta är bara svaghet som lämnar kroppen...

...åtminstone enligt min högstadiekompis. Det låter fint när man har ont, och peppar i cirka fem minuter innan man kommer ihåg att man har ont. Och jag har ont. Överallt. Kroppsdelar som inte gör ont: huvudet och händerna. Resten är ömt, skadat, träningsvärkt (?), överansträngt eller sträckt. Allt på grund av gymnastiken. Jag, Filip och Tone tränade ju i söndags, och det var så sjukt kul! Trampolinerna i Enskedehallen var grymt bra och vi flög som vantar i vinden. Tyvärr blev benhinneinflammationen ganska mycket värre, dubbelvolten misslyckades ganska rejält och nu har jag tydligen överansträngt höger vad. Någon som har en rullstol att låna ut?

Dessutom var jag ju med på idrotten igår. Vi spelade basket och det gick riktigt bra, men självklart hade jag ont i benen efteråt. Idag var jag hos skolsyster och bokade en tid hos skolläkaren på torsdag. Vi får väl se hur det går.

Annars har jag gått i skolan och pluggat. I söndags bakade mamma baguetter, och igår bakade hon och min lillasyster muffins, så vi äter bröd hela kvällarna! Galet gott med te till :)

Imorgon börjar dansen i kyrkan igen. Vi får väl se hur mycket jag kan dansa, men jag vet att jag inte ska på gymnastikträningen efteråt. Helt dum får man ju inte vara.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0