Tror att jag behöver dig, vet att jag vill ha dig

Det känns som att idag var första vardagskvällen på ganska länge som jag inte har haft något speciellt att göra. Jag dansar två kvällar i veckan, är i kyrkan på fredagkvällar och har oftast läxor att göra de resterande två kvällarna. Idag har jag inte haft något alls att ägna mig åt. Jätteskönt! Jag har suttit vid datorn, gjort en spellista med lugna låtar/gråtlåtar/depplåtar till min mp3, duschat och handlat med pappa. Jag kände igår att jag ville ha en spellista på mp3:n med lugnare låtar för tillfällen då jag känner mig trött och lite nedstämd. Igår var just ett sådant tillfälle och att lyssna på jättesnabb pop gjorde inte direkt saken bättre. Så nu är det fixat! Jag har hunnit sticka lite också medans jag installerade programmet där jag skulle göra spellistan. Jag håller på att sticka en blå mosstickad (rutig) necessär. Det går ganska bra.

Idag har jag lekt på gympan. Min gympalärare hade lovat att vi skulle få leka vår favoritlek Ambassaden, och mitt lag vann med 3-0 i matcher! :D Vi hade grymt bra samarbete i leken som är en blandning av spökboll, killerball och ärtpåsar. Vi blev väldigt varma av att springa runt så mycket men vi hade jättekul!

Imorgon ska vi skriva nationellt prov i engelska på morgonen! Det är jag inte så nervös inför, jag tycker mer att det kommer bli lite jobbigt att göra prov från 8.30 till 11.20 även om vi får 30min paus. Det är för långt!! Tur att jag tycker om engelska då. På eftermiddagen imorn ska hela klassen på studiebesök till Riksdagen. Vi ska gå på en rundtur, få göra en demokratiövning då vi ska representera olika påhittade partier i ett beslutsfattande och till slut kanske lyssna på en debatt. Det där med debatten är jag lite nyfiken på. Det kan bli intressant, men det kan också bli dötrist. Beror nog på ämnet. Ifall de diskuterar huruvida bönderna i Värmland ska få höjt underhållsbidrag kommer jag nog somna :) Jag har aldrig varit inne i Riksdagshuset, så det blir spännande.

Just nu sitter jag och luktar på mina händer. Jag smorde precis in dem med en handkräm som luktar sjukt gott, och jag kan inte låta bli att sniffa lite då och då :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0