Resumé

Tjohoo alla glada därute! Jag är tillbaka här på bloggen efter en helt galet fantastatastisk vecka i Lofsdalen! Jag var på skidläger med kyrkan och en massa härliga kompisar från söndag till lördag. Bussresan tog sju och en halv timme och vi tittade på två filmer på vägen upp och två på vägen ner. Vi bodde på en jättemysig lägergård på övervåningen. På bottenvåningen bodde ett annat läger som vi umgicks lite med. Dagarna spenderades i Lofsdalens skidanläggning med väldigt bra skidåkning och en hel del hoppande och guppande. Favoritbacken var Äventyret, en Fun Park med massor av små gupp, träd och slingriga små vägar. Jag ramlade faktiskt inte där, men en hel del kompisar gjorde det. Vi måste ha åkt Äventyret åtminstone fem gånger om dagen :) Varje gång kunde man ta lite nya svängar och gupp. Jag åkte annars mest röda och blå backar eftersom min lillasyster inte ville åka svart. Vi var 18 personer på lägret och åkte kanske i tre grupper, så man åkte med en hel del personer samtidigt. Det var sjukt kul!

På kvällarna hade vi samlingar av olika slag med sånger, lekar och undervisning. Jag och mina kompisar satt uppe till klockan halv ett varje kväll och spelade spel. Vi spelade Alias och Galenpanna, och jag och min kompis Pontan vann i Alias trots att vi hade lite svårigheter att förstå varandra. Vi tänker inte riktigt likadant och använder inte samma ord, så det var oftast han som fick förklara ord för mig. Jag var bättre på att gissa och använde ibland för svåra ord för honom... :) Men vi vann, och det är väl det som räknas?

På tisdagskvällen gick hela lägret ut i snön och hade snöbrottning och snöbollskrig. Det var så otroligt kul! Man siktade in sig på en person som hade ryggen till, sprang fram och kastade sig på den personen :) Det var 1.2 meter snö så man gjorde sig inte illa. Jag lyckades brotta ner alla utom Pontan. Han är lika gammal som jag, och alla andra var yngre än mej så det är kanske inte så konstigt.

På torsdagen hade vi skoterkväll! Hela lägret inklusive ledare åkte iväg ut i skogen på skoter och grillade korv. Vi hade lite brottning där också :) Väldigt mysigt! Hela veckan var helt underbar, och jag har så mycket minnen och foton så att det skulle ta tre timmar till att berätta om allt. Dessutom har jag lite ont i huvudet så jag skriver kortfattat. Bilder kanske kommer senare.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0