Om du är med mig, vem kan då vara emot?

Idag har jag haft en rätt soft dag. Det enda jag har gjort är engelska nationellt prov och studiebesök i riksdagen. Nationella var sjukt långt och inte så särskilt svårt. Första delen var läsförståelse, sedan var det paus och sista delen var en hörförståelse. På läsförståelsen hade man 80 minuter på sig och man fick inte lämna klassrummet om man var färdig, så jag och en hel del andra tog med oss lite grejer in i salen som vi höll på med när vi var klara. Jag var färdig efter halva tiden och satt och stickade resterande 40 minuter. Jag fortsatte sticka på min rutiga necessär, och det var väldigt skönt att få sitta i tystnad, sticka och bara få slappna av och vara ensam med mina funderingar. Jag tänkte ganska mycket på lite allt möjligt under den där tiden. I vår 30 minuters paus gick jag, Pellan och Elin till Ica och köpte baguette och chokladboll :) Vi behövde något i magen och det var så mycket billigare på Ica än 7-eleven! Jag köpte en halvbaguette och den räckte under hela dagen. Hörförståelsen var lite klurigare än läsförståelsen, men jag tyckte att det kändes riktigt bra!

Studiebesöket i riksdagen efter lunch (pannkakor, mums) var riktigt kul! Vi fick spela ett rollspel där vi delades in i olika partier, och fick i partiet två lagförslag som vi skulle ta ställning till, debattera med de andra partierna, försöka hitta ett eller flera partier att samarbeta med så att vi skulle bli majoritet, debattera inför alla i klassen och slutligen rösta. Allt detta skedde på två och en halv timma. Det blev ganska stressigt men sjukt kul! Jag var med i det konservativa Värdepartiet. Vi var näst störst i den påhittade riksdag där inget parti hade majoritet. Eftersom vi var näst störst vände alla sig till oss när det gällde att hitta någon att samarbeta med. Vi fick i princip all makt på grund av det, och det var väldigt kul! :) Jag fick gå upp i talarstolen och debattera först av alla! Det kändes verkligen som att hålla ett riktigt tal :) Man kanske skulle bli politiker, haha.

Nu på kvällen har jag varit i kyrkan. Det var jättekul. Jag och en del kompisar flummade runt i kyrksalen efter mötet, spelade på pianot och dansade knäppa danser. Jag filmade lite med min mobilkamera och det blev skumma filmer :) Jag fick med Tobbe när han "baletthoppade", Oskar när han sjöng psalmer och Sara som dansade... jag vet inte riktigt vad hon dansade, men kul var det! Dessutom spöade jag Philip i Wii-tennis ;) Sedan förlorade jag ganska stort i baseboll mot Tobbe... Vi lekte Fruktsallad Med Knuff på mötet och jag skrattade hela tiden! Jag slog vad om att vi skulle ha sönder minst en stol och det var en som blev ganska ranglig efter vår behandling av den.... Hehe.

Imorgon ska jag nog inte göra så mycket tror jag. Öppen för förslag! ;)
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Dragana

Vad roligt man kan ha det i kyrkan då!

2009-03-14 @ 22:31:06
URL: http://iseedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0