Valentin, valentin

Idag har det varit årets mest rosa och rosiga dag! Alla Hjärtans Dag! Visserligen ett kommersiellt jippo instiftat av diverse butiker, men ett mycket mysigt kommersiellt jippo. En dag tillägnad kärlekar i alla former och storlekar, det finns väl inget fel i det? Jag har haft en väldigt skön alla hjärtans i år. Jag och Sara var på bio och såg "Rosa Pantern 2"! Den var riktigt riktigt rolig! Vill man gå på bio och skratta åt folk som ramlar hejvilt så är det den rätta filmen. Att se Steve Martin klä ut sig till påve, gå ut på påvens balkong i Vatikanstaten och falla ner från nämnda balkong måste man ju bara skratta åt. Hela biosalongen (som var fullsatt) skrattade ett antal gånger högt. Det må kanske inte vara historiens djupaste rulle men jag rekommenderar den.

Jag och Sara tog en promenad på stan innan filmen och jag konstaterar att det var väldigt många som sålde eller bar på rosor överallt. Hela blomsterstånd på Hötorget var proppfulla med rosor! Tänk att en enda blomma kan vara så förknippad med kärlek. Det skulle liksom inte vara samma sak att få en röd pion eller tulpan som att få en röd ros. Jag skulle definitivt köpa rosor till en eventuell pojkvän. Vad säger "Jag älskar dig" bättre än en ros? Möjligtvis en kärlekssång, speciellt skriven för personen i fråga... Jag tror att jag tar en liten paus här och drömmer mig bort en stund :)

Tillbaka till verkligheten. Melodifestivalens verklighet. Den andra deltävlingen gick ju av stapeln ikväll och rockbandet H.E.A.T och mums-Måns Zelmerlöv gick vidare till Globen. Helt rätt! Sångaren i H.E.A.T var riktigt bra på att sjunga! Jag och mamma gillade hans röst och hela låten väldigt mycket! Synd bara att de såg ut som en bunt sluskar allihopa. Någon mer än jag som la märke till trummisens hockeyfrilla som skulle imponerat på vem som helst på 80-talet? Ha ha, säger jag bara. Sjukt kul! Måns var förstås briljant! Låten var grymt bra och fartig och han sjöng riktigt bra. Liite surt här och var men det hördes bara om man lyssnade efter det. Amy Diamond och Lili&Susie gick till Andra Chansen. I vanliga fall känner jag mig spyfärdig när Amy står på scen, men den här gången var det inte så hemskt. Hon ser fortfarande ut som att hon är tolv år gammal och hon saknar djup i rösten, men låter var faktiskt helt okej. Att hon sedan hade svans och puffärm på klänningen gjorde ju inte att hon såg äldre ut... Lili&Susie var hyfsat katastrofala. Låten var väl okej, men de hade ju inga röster alls. Det kan vara därför låten lät som den lät. Blä! Resterande startfält var ganska intetsägande. Jag gillade Jennifer Brown, förstod mig inte på Lasse Lindh, skrattade åt Markoolio och ville stänga av öronen av Cookies 'n' Beans. De sistnämnda hade så olika och ganska spretiga röster att det inte alls lät bra. Jag tror att de tre tjejerna var för sig låter bra, men deras stämmor är så speciella att de skär sig tillsammans. Därav öronstängningen.

Imorgon ska jag dansa i kyrkan och vara söndagsskolledare. Samtidigt. Det blir spännande :) I söndis ska vi prata om Mose och Farao. Det blir nog kul, men jag måste läsa på historien lite. Har inte riktigt koll på alla Egyptens plågor och hela händelseförloppet.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0