Fredag/Måndag?

Idag har det känts som att det är måndag, fast det är fredag. Skumt. Kan bero på att jag som sagt var i Romme igår och det blev lite helgkänsla över hela tillvaron. I vilket fall som helst trodde jag nästan att det var måndag idag. Fast alla mina lektioner sa ju något annat. Det var fredagsschema, vilket betyder massor av SO. Vi fortsatte prata om andra världskriget och gick idag igenom hela krigsförloppet. Väldigt intressant! Dessutom såg vi på dokumentärfilm från kriget i färg! Jag har bara sett svart-vita filmer från krig, men detta var något nytt. Det blev verkligen mer verkligt när man såg i färg. Läskigt!
Jag har även haft biologiprov idag. Det handlade om genetik, och kändes väldigt bra. Jag kunde svaret på alla frågor och jag hoppas bara att jag inte glömde något viktigt :) Vi pluggade igår på bussen hem från Romme så jag var väl förberedd. Med på bussen igår var även min NO-lärare. Han fick ett antal frågor, om man säger så :)

Idag övertalade jag indirekt en kompis att skaffa Facebook. Vi pratade lite på SO:n, och jag berättade att det finns ett par foton på honom på Facebook där folk har kommenterat "Ååh, va sööt!", "Fy va gullig!", "sööt" osv. Han verkade inte vara medveten om detta, och när jag loggade in på Facebook såg jag att han hade skaffat! Nu får han själv se att alla tycker att han ser riktigt bra ut. Jag är nog en av dem, hehe... :)

Ikväll åkte jag inte till kyrkan (uppenbarligen). Eftersom jag gick upp sjukt tidigt igår kände jag mig ganska trött och mamma övertalade mig att stanna hemma. Så jag har tittat på "Let's Dance" med henne och min lillasyrra. Det var faktiskt roligt! Jag tror att jag hejar på Leila Bagge. Hon verkade ha fattat hela känslan i dansen, vilket jag gillar. Nu är jag hyfsat sugen på att dansa själv. Det är jättebra med tanke på att jag ska göra en dans tillsammans med ett par kompisar, och vi måste verkligen börja snart! Så nu kan jag inspireras lite! Det är ett av tricken när man gör en dans: ser man ett snyggt steg någonstans så tar man det och använder själv :) Lånar, liksom...

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag! Jag och en kompis ska in till stan och se på bio! Det ska bli jättekul.
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0