My not that grown-up christmas list

Så var det äntligen jullov, kära vänner! Att säga att det är efterlängtat är en underdrift, behövligt likaså. Jag skulle säga att det är fullständigt nödvändigt för min fortsatta överlevnad. Jag skulle inte ha orkat med mer skola. Jag har sovit minst 20 timmar på två nätter, och är ändå trött och har lätt att bli yr. Tur att lovet är tre veckor långt.

Annars är det bra med mig. Avslutningen i skolan i fredags var ganska trevlig även om den inte var så speciell. Vad som skedde efter avslutninger var mycket mer spektakulärt! Jag åkte hem till Sara och vi fixade oss inför julfesten i kyrkan. Att göra henne, mig och hennes bror Hannes redo för 80-talstemat tog tre timmar! Jag hade på mig en svart body med spets, svarta strumpbyxor, knallrosa shorts, rosa-och-grönrandiga benvärmare och lockat hår i en sned tofs :) Fast det roligaste var nog Hannes. Vi sminkade honom som sångaren i Kiss! Vit ögonskugga i hela ansiktet, röda läppar och en svart stjärna över ena ögat! Det var så grymt kul! Själva festen var också jätterolig. Jag och Sara kom dit tre timmar tidigt med våra kompisar Ella och Emma för att vi skulle öva vår dans. Eftersom vi var så tidiga passade vi på att hjälpa till med dekorationen också. Jag tror att det kom ett femtiotal personer på festen, alla mer eller mindre utklädda. Först var det mingel och middag, sedan möte och sist lite fika. Vår dans var en jättesuccé! Sara T kom till oss och sa att hon hade börjat gråta :) Jag kom hem runt halv ett på natten, och hade en så grymt härlig kväll!

Igår och idag har jag nästan inte gjort något alls. Igår var jag inomhus hela dagen och löste korsord och tittade på tv. Idag var jag både ute och skottade och fotade med min lillasyster i snön. Vi har nästan 30 cm snö! Det är helt underbart! Snart är det jul, tjohoo :)

Nu ska jag snart sova, ska bara fixa till några bilder som jag tog idag.
Bless// Johanna


Kommentarer
Postat av: Sara

de va 80st anmälda till julfesten:p mamma sa de o hon stog ju i köket så hon borde veta...

2009-12-20 @ 22:52:47
Postat av: Johanna

Oj, seriöst? Fast det borde vi ju haft koll på eftersom vi hade hand om gästlistan ;)

2009-12-20 @ 23:03:13
URL: http://joyinlife.blogg.se/
Postat av: Sara

haha ja vi borde ju veta! (fast vi räknade väl aldrig hur många de va som va anmälda...?)

2009-12-21 @ 20:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0