Every night and day

Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på en av världens bästa låtar och känner mig allmänt lycklig. Jag kom just hem från ungdomsmöte i kyrkan, därav stora delar av lyckan. När jag kom dit hälsade jag på lite folk och gick sedan iväg för att lämna en sak i ett annat rum. När jag stod där kände jag att lugnet och glädjen bara vällde in över mig. Jag kände mig fullständigt hemma och helt enkelt lycklig. Få saker slår den känslan. Själva kvällen var jättebra! Jag och Sara L flummade ur totalt någonstans runt klockan tio, Anders pratade jättebra och jag tror att Pontus försökte brotta ner mig. Fast sedan höll han i mig, så jag vet inte. Vi hade i alla fall kul hela gänget.

När jag gick från skolan idag kändes det inte som fredag. Vi hade lektioner från 8.20 till 12.30, sedan lunch och paus innan vi hade halvklassrepetition 14.00 och konsertrepetition 16.00 till 17.40. I vanliga fall slutar jag ju 12.30 på fredagar, så när vi var kvar så sent kändes det som torsdag. Alla rep gick bra och det känns riktigt bra inför konserten imorgon. Jag har hämtat min svarta klänning hos mamma och har noterna med mig. Under pausen mellan lunchen och första repet gick jag och min klasskompis Jonas på stan. Jag köpte en julklapp till Johnny och Jonas köpte en slips till imorgon. Det var väldigt roligt. När vi var inne på Dressmann insåg jag att det måste ha sett ut som att vi var ihop, trots att han har flickvän och jag har Johnny. Jag sa det till Jonas, och han svarade att det ju är den slutsats folk drar. "De är nog klasskompisar som ska köpa en slips till en adventskonsert" är lite långsökt... Av någon anledning är Jonas lätt att prata med, så vi pladdrade en hel del.

Nu är det egentligen bara sömn som fattas mig, men jag lovade Pontus att spela poker med honom på Facebook så jag väntar på att han ska komma hem. Han är lite imponerad över hur mycket jag har spelat in, så jag får väl visa honom hur jag spelar :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0