Julmiddag eller mellandagsmiddag?

Om ungefär en halvtimma ska jag åka iväg till min farmor och farfar på middag. Varje jul träffas min familj och min farbrors familj hos farmor och farfar och äter julmiddag ett par dagar efter jul. Vi brukar alltid få kalkon, och farmor och farfar gör en av de bästa kalkonerna jag vet. Men frågan är ifall det borde kallas mellandagsmiddag, eftersom julafton är förbi? Hur länge efter julafton är det egentligen jul? Juldagen och annandagen förstås, men sedan då? Om fem dagar är det nyårsafton och då tycker jag att det inte längre är jul, men man kastar ju inte ut granen förrän tjugondag Knut (13 januari). Det är ju faktiskt värt att fundera på, även om jag vet att det finns viktigare frågor :)

En sak som jag såg idag var den här artikeln från dn.se. Det handlar om att den världskända julbocken i Gävle har brunnit upp. Jag tycker att det är så tråkigt att någon måste sabotera något så fint! Vad kan man få för glädje av att förstöra för så många andra? Suck. Om någon har ett bra svar, skriv det för jag har ingen aning! Vad har den där bocken gjort för ont?

Just nu sitter jag och lyssnar på Robyns senaste skiva. Den är sjukt bra!!! Nästan bara elektro-dance, men grymt bra! Jag gillar verkligen Robyn för att hon har en så skön stil. När det skivbolag hon jobbade för inte gillade hennes låtar startade hon ett eget bolag för att kunna ge ut sin musik. Tydligen tyckt det gamla skivbolaget att låtarna inte var tillräckligt "radiovänliga", och det kan jag hålla med om, men jag gillar att hon inte ändrade sig utan sket i dem istället! Girl power helt enkelt :)

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0