Årets näst näst sista dag!

Det är inte långt kvar nu. 2009 närmar sig med stormsteg! Jag såg precis ut genom mitt fönster på väldigt fina fyrverkerier. Det var några en liten bit bort i området som sköt. Jag älskar fyrverkerier och tycker att det är jättevackert, men när folk skjuter smällare klockan ett på natten den 25:e december kan det bli lite för mycket. Speciellt när man inte kan sova... Nåja, det är väl något man får stå ut med. Det är ju trots allt bara nyår en gång om året :)

Idag har jag, mamma och lillsystern varit i Täby Centrum och shoppat! Jag har aldrig varit där förut, och det var jättestort! När man trodde att man hade stället under kontroll så fanns det ytterligare en del med affärer. Vi var inte där så länge men vi hann köpa lite allt möjligt. Mamma köpte två böcker, jag och lillsyrran köpte varsin väggkalender för 2009 och jag inhandlade en jättesnygg skjorta på JC! Den är vit, röd och lite grå i någon form av rutmönster. Min lillasyster tyckte att jag såg lite ut som en cowboy i den, men det gör inget :) Jag har rullat upp ärmarna en liten bit men det var snyggt att ha långa ärmar med. Så nu har en del av julklappspengarna från mormor och morfar använts.

Det var en hel del folk ute och handlade idag också. Det kändes inte som att det var lika många som i Barkarby Outlet igår, men det kan bero på att Täby Centrum är större och framför allt att butikerna är större. I Barkarby får man knappt plats även när det är lite folk men Täby hade rymligare lokaler. Efter vår lilla shoppingrunda gick vi och åt lunch på Taco Bar. Från början tänkte vi äta fish and chips på Melanders Fisk, men den var slut. Då gick vi till Taco Bar som låg precis bredvid. Jag åt en jättestor enchilada med kyckling. Eller ja, det skulle vara kyckling i men min var mest fylld med smält ost. Vilket jag inte alls klagar på :) Jag älskar smält ost! Det är något av det godaste som finns! Men man blir mätt som tusan. Jag orkade bara äta upp halva min portion.

Just nu gör jag absolut ingenting. Ingen är inloggad på msn, så jag tittar på lite foton på Facebook och lyssnar på Backstreet Boys. Jag vet inte om det är tillåtet att erkänna att man lyssnar på BsB men jag bryr mig inte. "Show me the meaning" är ju en mysig låt vare sig man vill eller inte :)

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0