Smälta, smalt, smultit

Idag har jag tur. Jag var precis ute på vår uteplats och kollade vädret. Det är inte lika varmt som igår!! Det är bra. I förrgår hade vi här i Stockholm 27 grader i skuggan klockan 15. Det var löjligt varmt! Jag var knappt ute i förrgår för det gick inte. Man höll på att smälta. Tur att jag inte gjorde det :)

Jag är medveten om att det var ett tag sedan jag bloggade. För det ber jag om ursäkt. Det är nämligen så att jag har varit bortrest (igen). Jag, mamma och min lillasyster for i tisdags till Blidö på sol-och-badsemester. Det var så sjukt härligt! Vi bodde i ett litet renoverat båthus (notera skillnaden mellan båthus och husbåt) på Blidö och hade sisådär tre meter till havet. Familjen som ägde tomten hade ett stort boningshus på tomten där de var på somrarna. De var på där med oss men åkte ut med sin båt och iväg med vänner så att vi fick vara ensamma ett par dagar. Det var så sjukt härligt! Vi badade, solade och surfade på luftmadrassen :) Det gick rätt bra att surfa, fast vi ramlade en hel del. Mamma kallade mig paparazzi, med rätta! Jag tog runt 130 bilder på en dryg vecka :) Efter Blidö åkte vi till min morbror och mosters landställe och solade där i tre dagar. Alltså kom jag hem i onsdags.

Tro nu inte att det är slut på resandet. I eftermiddag åker jag iväg igen. Den här gången ska jag på läger med kyrkan! Jag har åkt på sommarläger varje sommar i fem år (detta är alltså mitt sjätte läger). I år blir jag äldst av deltagarna men det ska bara bli kul :) Jag kommer hem på fredag, så det blir inget bloggande innan dess. Men glöm inte att skriva ditt bidrag till min tävling! I skrivande stund leder Elin från Järfälla på 46 bokstäver!


Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0