Något som piggar upp

Idag är det torsdag. Torsdag=tröttdag. Det är en dag kvar till ljuvliga fredag och man har tre vardagar i bagaget från veckan som gått. Energin ligger i botten, och det blir inte direkt bättre av en fullspäckad skoldag. Gymnastik efter lunch och slöjd till tio i fyra är inte det mest uppiggande direkt. Därför är det en sån tur att jag dansar på torsdagar! Det var så sjukt kul idag! Vi var lite fler än förra terminen och hade en annan lärare, men det funkade jättebra! Läraren hette Mattias och var jättecool. Vi började på en dans till Janet Jacksons "Love to lie" (jag tror det iallafall). Det är en jättehäftig rocklåt, inte alls som man tror att man dansar jazzfunk till.

I skolan hade vi lite fika på klassrådet. Vår mentor i sjuan och åttan går i pension imorgon och vi hade köpt en blombukett och ett kort till honom. Han fick en present redan förra terminen, men vi ville göra det här ändå. Han blev jätteglad!

Både igår och idag har jag kommit hem ganska sent på kvällen. Idag för att jag dansade, och igår var jag och några kompisar kvar i stan efter skolan. Min kompis Antonio skulle fråga om en prao-plats på Sveavägen och han föreslog att jag och några till skulle följa med och sedan gå och fika och plugga tillsammans. Vi var 6 personer och gick först till den musikaffären där Antonio vill praoa. Han frågade i kassan, och sedan spelade vi lite piano i affären. Efter det fikade vi på Citykonditoriet. Det är Citykyrkans café och jag har verkligen blivit stamkund där! Det är jättemysigt, bra och billigt. Att det hör till en kyrka gör ju inte saken sämre :) Det där med att plugga på cafét gick väl sådär. Vi läste högt engelskakapitlet vi har i läxa, men det blev inte mer än så. Jag kom ändå hem kvart över sju.

Nu måste jag titta lite till på engelskaläxan innan jag går och lägger mig.
Bless// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0