Mmm..

Nu är jag hungrig. Jag och mamma har just lagat mat och det doftar jättegott. Min morbror och moster kommer på besök om en halvtimma och har förhoppningsvis med sig en eller två av våra kusiner :) Min morbror sa att de skulle ta med sig så många barn de kunde få tag i :) Vi ska bjuda dem på middag och den är i princip färdig: ugnsstekt fläskfilé och potatis med svampsås och grönsallad. Till efterrätt har jag gjort limekladdkaka! Den kommer bli så galet god! Min lillasyrra är väldigt skeptisk till limen, men det är hennes problem :)

Idag har jag promenerat till Willys och handlat lite. Vi behövde lite ingredienser till kakan och jag behövde gå ut så jag gick till Willys. Det roliga med den affären är att den känns så oplanerad. Det är två stora rum med massor av rödmålade järnhyllor, inga dekorationer över huvud taget. Det känns som att man inte skulle bli förvånad om väggarna inte ens var målade. Det är förstås därför de kan hålla låga priser på allt, för att de lägger pengarna där och inte på själva butiken. I början gillade jag det inte för det kändes verkligen som att det var så sunkigt. Men jag har kommit på att det är helt okej när man ska ha de flesta varor. Jag skulle inte köpa lösgodis där, men annars funkar det. Idag gick jag förbi lösgodiset och såg en familj med två små barn stå och plocka godis. Den lilla tjejen som var typ fyra år hade en sån där spade och hon plockade upp en godis med den. Just då tittade föräldrarna åt ett annat håll och såg inte att hon slickade på godisen. Så när de vände sig om och såg att hon hade plockat upp en godis sa mamman åt henne att lägga tillbaka den. Självklart gjorde hon som mamma sa och la tillbaka godisen hon hade slickat på! Där är anledningen att vi inte köper lösgodis under vintern när det är vinterkräksjukesäsong! Självklart händer sånt i andra affärer också, och skulle jag inte veta om det skulle jag inte märka något, men ändå! Urk!

Nu har jag blivit ännu hungrigare eftersom hela inlägget handlade om mat på ett eller annat sätt!
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0