Here to stay

Nu är sommarens sista resa avklarad. Från och med nu stannar jag hemma. Men Göteborg var jättetrevligt. Jag, mamma och min lillasyster flög ner i tisdags förmiddags. Sedan gick vi på stan i cirka fyra-fem timmar. Vi köpte Göteborgspass, som gav oss fritt inträde på massa ställen och gratis resande med kollektivtrafiken, och då fick man med en hel del rabattkuponger på diverse affärer. Vi använde ingen, men det hindrade oss inte från att gå på stan. Jag köpte en sjukt snygg randig pikétröja på Esprit, lillsyrran och mamma köpte varsitt linne på Weekday och jag och mamma köpte en klänning på Twist&Tango. Den klänningen var galet fin och vi kan båda använda den :) Efter vår shoppingrunda blev vi hämtade av min morbror när han hade slutat jobbet. Vi bodde nämligen hos honom och hans familj. Det var jättekul att träffa honom, hans fru (min moster) och deras tre barn: Fredrik, Philip och Sofia. Fredrik är 21, Philip 18 och Sofia är 16 år. De är verkligen sköna människor! Första kvällen satt vi uppe till halv tolv och spelade tv-spel.
Andra dagen i Götet var vi på Liseberg!! Det är verkligen sjukt kul! Jag och syrran åkte Lisebersbanan tre gånger, Balder två och Flumeride två gånger. Den andra gången vi tog Flumeride regnade det ganska ordentligt. Det regnar för övrigt alltid i Göteborg! Varenda dag regnade det, men som tur var var det en del uppehåll också. I vilket fall som helst tvingade jag nästan upp syrran i Balder :) Hon var ganska säker på att hon ville åka den innan vi kom, men när vi skulle ställa oss i kö var hon inte lika säker. Som tur är känner jag henne, så jag tog henne i handen och ledde henne till kön utan att fråga :) Efter halva turen skrek hon "Tack, tack" till mig för att jag hade fått henne att åka! Den är riktigt rolig, och lite läskig :)

Idag var vi på Universeum. Det är ett jättestort djur- och naturmuseum med egen regnskog och allt. Det var jättekul och det finns massor att se. Mamma och syrran vågade inte gå in i rummet med ormar och spindlar, så jag fick gå själv. Det var i och för sig bara en spindel men ormarna var fina. Så länge de är bakom glas är de fina :) Det fanns även en "testa-själv-utställning" där man får springa och hoppa och testa massa kul saker. Jag vann över syrran i 100 meter roddmaskin på typ 23sek! Flygplanet gick halv sju, så jag kom hem för typ två timmar sen. Välkommen hem säger jag till mig själv.

För övrigt har jag laddat över bilderna från min Nikon D60. Något publiceras väl snart. 
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: saskia

Åh vad härligt, jag älskar Liseberg<3! (dräglar lite)

2008-08-17 @ 18:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0