Sing us a song, you're the piano man.



Idag var Stockholm grått. Man blir lite mindre glad när det är grått än när solen skiner. Men det var ju soligt igår, och man ser i vilket fall inte solen när man är inomhus hela dagen.

Vi räknar både veckor och dagar nu i skolan. Det är tre veckor kvar till sportlovet, och runt 120 dagar till sommarlovet. Man får se livet från den ljusa sidan! Nej, men allvarligt talat känns det lite bättre att veta att tiden går. Jag har aldrig varit med om ett så påfrestande skolår som tvåan. Grattis 94:or, om ni tycker att ettan är jobbig får ni det värre nästa år. Det roliga är att jag egentligen inte har mycket att göra, det är bara det att de uppgifter man har är stora och ganska svåra. Och idag kom en tjej som slutade i vår klass efter sommarlovet tillbaka till klassen. Hon trivdes bättre med oss, och det är ju trevligt, men jag avundas inte allt arbete hon måste jobba in!

På tal om arbete måste jag räkna lite matte nu. cos2x=cos²x-sin²x, så det så. Imorgon är det friluftsdag! Jag, Agnes och Disa skulle ha åkt längdskidor men på grund av snöbrist ska vi promenera runt Brunnsviken och köra aerobics i skolan.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0