I'm gonna love you like I'm indestructible.


Jag sitter just nu och lyssnar på Robyns nya skiva. Den är så galet bra!! Robyn är så cool! Det går inte att sätta en etikett på hennes musik, den är liksom en blandning av dance/pop/r'n'b. Och en massa annat som jag tror att jag vet vad det heter, men jag lämnar det. Förmodligen finns det subtila skillnader mellan det jag skulle kalla för t ex electronica, och det electronica-anhängarna anser vara electronica. Så jag låter det vara.

Av någon anledning känns det som att just nu är den tid då väldigt mycket händer. Och inte bara bra grejer. Den finns en... vad ska jag säga? ...komplicerad situation mellan två av mina kompisar just nu. Och jag har hamnat i mitten. Jag "pratar om det" med båda. De pratar med varann också, som tur är, men det känns som att det finns en del grejer osagda i härvan. Jag vill bara att allt ska bli bra igen. Så jag försöker hjälpa till på min kant :)

Det händer andra grejer med andra kompisar också. Ibland blir jag så irriterad på folk som sårar andra. I just det här fallet tycker man ju att man kan tänka lite före man blir ihop med någon en dag efter att man har träffats, är ihop några dagar och kommer sedan på att man inte hade kommit över sin förra kärlek! Så att folk slipper bli sårade. Nämnde jag att jag är irriterad? Morr.

Själv är mitt största problem kemi. Skolämnet kemi. Jag har lyckats glömma bort hur man räknar ut entalpi, var tvungen att söka på NE för att hitta den kemiska formeln för ammoniumnitrat, och får fel svar på uppgifterna i boken. Däremot var kemilaben igår kul! Kemi är till för labar, inte teoriuppgifter... Åtminstone enligt mig.

Imorgon börjar dansen i kyrkan! Det ska bli kul, men jag kommer behöva ha två grupper just imorgon. Sara, som är huvudledare för den minsta gruppen, ska på skolans insparksfest. Så jag och fyra debuterande hjälpdansledare ska hålla koll på mellan 20 och 35 barn! Det kan gå hur som helst! :) Men efter det har jag ju gymnastiken! Längtar!

Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Jaa, verkligen! När det är så elektroniskt osv brukar jag inte tänka så mycket på vad texterna egentligen säger, så när jag väl läste dem såg jag ju vilka fantastiska texter det är också!



Ps. vill ha en summering av din sommar någon dag, har ju inte sett dig på år och dar! ;)

2010-09-07 @ 21:16:49
URL: http://geniousm.blogspot.com
Postat av: V

''Det händer andra grejer med andra kompisar också. Ibland blir jag så irriterad på folk som sårar andra. I just det här fallet tycker man ju att man kan tänka lite före man blir ihop med någon en dag efter att man har träffats, är ihop några dagar och kommer sedan på att man inte hade kommit över sin förra kärlek! Så att folk slipper bli sårade. Nämnde jag att jag är irriterad? Morr.''



- Jag känner exakt likadant..

2010-09-09 @ 09:21:28
Postat av: Johanna

Jag vet, det var till dig :)

2010-09-12 @ 13:44:28
URL: http://joyinlife.blogg.se/
Postat av: V

Huh? Till mig? Har han inte kommit över mig än?

2010-09-17 @ 16:37:25
Postat av: V

? :/

2010-10-01 @ 21:07:34
Postat av: Johanna

Men allt det där är ju över nu :)

2010-10-07 @ 21:10:09
URL: http://joyinlife.blogg.se/
Postat av: v

Ohja. För länge sen.

2010-10-08 @ 10:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0