I lie inside myself for hours, and watch my purple sky fly over me.



Det är skönt med söndag. Det känns som att man får en hel del gjort då. Lördag är till för att inte tänka på resten av veckan, och söndag är till för att göra i ordning allt för nästa vecka. Idag har jag gjort läxor, pluggat till musikteoriprovet imorgon, krattat löv i trädgården och plockat äpplen. Jag har kommit på att det är både bra och dåligt att vara kort när man plockar äpplen. Man når visserligen inte så högt från marken, men man har lättare att klättra i trädet eftersom man behöver mindre plats mellan grenarna! Jag erkänner att jag är kort med mina 161,8 cm (de sista 8 millimetrarna är viktiga, för då kan jag med gott samvete avrunda till 162 cm), men för att kompensera är jag smidig istället. Så jag klättrade upp i vårt äppelträd. Det var riktigt kul :)

Igår morse var jag på träningen. Jag och Pellan övade spaghettivolter (spagathandvolter, men Pellan glömmer hela tiden vad det heter) i två timmar. Det gick ganska bra. Jag landar fortfarande på huk eller på rumpan när jag gör handvolt på tumblingolv, men ett om par träningar till tror jag att det sitter. Kul var det i vilket fall.

Efter det åkte jag in till stan och träffade Agnes, Disa och Disas pappa. Vi gick på DN:s event "Stockholm under jord". En häftig upplevelse, måste jag säga! Vi var nere i KTH:s nedlagda kärnreaktor, Storkyrkobadet och Livrustkammaren. Sedan åkte jag till farmor och farfar och firade farfars födelsedag med familjen och min farbror och hans familj. Det var trevligt.

Nu måste jag gå och öva lite på ett par sånger. Vi har konsert på tisdag, och jag kan knappt någon av sångerna utantill...
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0