Make this day what you want it to be.

Idag blev det officiellt juletid. Mamma satte upp adventsstjärnor och -stakar, och vi hade Första advents-konsert! Konserten blev egentligen bra, förutom näst sista sången då ett smärre kaos utbröt. Vi var sju stycken som skulle sjunga huvudkören i "Det är en ros utsprungen" och resten sjöng de speciella gymnasiestämmorna som i princip innebär att varje stämma har en ton och den tonen sjunger man genom hela stycket. Medan vi sjöng höll en av killarna i vår lilla kör på att börja sjunga på helt fel ställe. Han kom på det i sista stund, men hann få ur sig ett litet läte. Det gjorde att hela den lilla kören, utom jag och en av basarna, började tokskratta. Resultatet får ni lista ut själva, men vackert var det inte. Men resten av konserten gick faktiskt riktigt bra.

Imorgon är det mera julgig och sedan adventsfika här hemma.
Bless// Johanna


Åh vad jag längtar till sportlovet och Kittelfjäll! Jag får väl trösta mig med att det ju inte är brist på snö här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0