Hur mycket är det meningen att man ska tåla?


Jag har just insett att jag kommer sjunga väldigt mycket de kommande veckorna. På tisdag är det skolans vårkonsert i Berwaldhallen, och den 1:a juni ska vi och några klasser till göra Händels Messias (del 1 och 2) och min lärare har just lagt upp en massa reptider på skolans hemsida. Vissa av de tiderna kommer jag få jobba lite för att klämma in, och en är jag inte säker på att jag kan gå på alls. Fredagen den 28:e maj har vi rep från kl 15 till 18, men min kompis har musikaluppvisning kl 19. Jag kommer faktiskt prioritera musikalen, men min lärare kommer inte bli glad alls. Jag tror faktiskt inte att jag har skolkat någon gång tidigare, men här har jag ju faktiskt ett giltigt skäl (alltså inte "jag är typ trött").

Idag har jag fått minst ett blåmärke plus en flådd armbåde. På idrotten fick vi välja mellan fotboll, springa i Rålambshovsparken eller hoppa höjdhopp inomhus. Eftersom jag just nu är väldigt allergisk valde jag höjdhopp tillsammans med tre andra. Det var kul, men lite frustrerande. Jag klarade de första hoppen på 1,15 meter, men när jag skulle göra det igen började jag riva och sedan var det kört. Jag kunde verkligen inte komma över! Till slut var jag nog rätt trött i kroppen, och min kompis Filip rådde mig att vila lite. Det längsta jag kunde stå ut med att vila var fem minuter, sedan var jag så frustrerad att jag var tvungen att hoppa igen. Filip (den studsbollen) hoppade 1,50 med någon centimeters marginal! Skadorna jag fick kom när jag landade på ribban samt skrapade armbågen mot tjockmattan så att huden liksom brändes bort. Inte trevligt, men då vet man att man har jobbat.

Igår var det orientering vid Åkeshov. Det gick bra! Jag sprang själv, till skillnad från många andra som sprang i par. Jag tog 20 av 30 kontroller, vilket blev 72 av 90 poäng. Det var väldigt kul att springa runt i skogen trots att jag glömde astmamedicinen hemma. Vad som var riktigt skönt var att jag kom hem tjugo över tolv och därför hade hela eftermiddagen själv innan jag åkte till dansen och sedan gympan.

Imorgon är det svenskprov och jag ska ha sommarklänning på mig för att det är fredag :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0