Head under water, and they tell me to breathe easy for a while.


Så var man tillbaka i skolan efter långhelgen. Det var inte utan missnöje man klev in på naturkunskapen i morse. När jag kom till pendeltågen imorse visade det sig att det var halvtimmestrafik mitt i rusningen. Istället för att stå och trängas med en miljon andra människor tog jag bussen i ungefär 15 minuter till en tunnelbanestation längs blåa linjen, och åkte den hela vägen till Fridhemsplan. Hela resan blev mycket trevlig när min barndomskompis Malin plötsligt klev på bussen! Det var jättemysigt att sitta och prata med henne en stund.

Skolan flöt på som vanligt. Jag tror att hela klassen fick lite mer klarhet i vad vi ska kunna till naturkunskapsprovet på onsdag. Bättre sent än aldrig, eller? I vilket fall har jag pluggat en del ikväll, så jag tror att det ska gå bra. Lite mera plugg imorn så sitter det.

Nu ikväll har jag dessutom gjort klart alla mina läxor för den här veckan! Det är en liten sensation. Imorgon är det ju Nationellt prov i matte B, så det har jag förstås också pluggat till. Det blir, till skillnad från matte A, roligt att göra det här provet. Jag är ju en liten mattenörd, så jag gillar att det är lite mer utmaning nu än i höstas. Men jag kan ju alltid ta med mig min Rubiks kub och lösa under provet, som min kompis Filip gjorde på Nationella i matte A :)

Förutom provet (som är fyra timmar långt) har jag det första av ett antal extra-rep i musiken imorgon. Vi ska göra första och andra delen av Händels Messias den 1:a juni, och eftersom det är 180 sidor musik (vi sjunger inte allt) kommer det behövas en del rep. Så imorn är det fyra timmar sång som gäller! Efter det ska jag träna, och sedan hem för att plugga mer naturkunskap.

Nu ska det däremot sovas.
Bless// Johanna




En av världens absolut vackraste sånger. Jag är inte ensam om att gråta till den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0