Another day, another drama.

Visst är det så att livet blir roligare med lite spänning? Idag blev det lite väl mycket spänning för min del. Vi hade konditionstest på idrotten och skulle springa 3,3 km i Rålambshovsparken. Tyvärr är jag ju allergisk mot pollen, så jag fixade att springa två av tre varv innan halsen snörde ihop sig och jag fick jättesvårt att andas. Först tänkte jag att jag bara skulle bita ihop och springa det där sista varvet ändå, men redan tio meter senare insåg jag att det inte skulle gå. Så jag bröt loppet. Det kändes så fruktansvärt surt! Jag var tvungen att gråta en stund, dels för att det är riktigt läskigt att inte kunna andas och dels för att det kändes som ett misslyckande att inte klara av hela loppet. Jag hade en riktigt riktigt dålig tid på gång, men jag hade ändå velat känna att jag fick göra mitt bästa utan att bli hindrad av något jag inte kan påverka! Så när vi gick upp till skolan och skulle gymma, stretcha och spela pingis såg jag till att välja de mest plågsamma stretch-övningarna så att jag fick ut lite ilska och besvikelse :) Det finns alltid ett sätt att ventilera ut lite jobbiga saker. Att öva på att gå ner i spagat är en av de bättre.

Resten av dagen har däremot varit bra. Vi fortsätter att öva Händels Messias så ofta min musiklärare kan klämma in ett litet rep. Konserten är på tisdag, och vi har extrarep i sammanlagt 10 timmar fram tills dess!

Efter skolan åkte jag och min lillasyster och åt middag hos farmor och farfar. Vi åt plättar, spelade Mellan tummen och pekfingret (skumt men ganska kul spel) och diskuterade bland annat prinsessbröllopet! Det var jättemysigt!

Nu ska jag titta på Eurovision Song Contest! Jag är visserligen inte lika mycket schlagernörd som förr i tiden, men det hör till traditionen att titta :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0