All we like sheep.

Rubriken är faktiskt tagen ur Händels Messias (ett mycket känt körverk)! Visserligen fortsätter texten "all we like sheep have gone astray", ungefär "alla vi har liksom får gått vilse", fast det ju verkar som att vi står där stenseriösa och sjunger ut "alla vi älskar får!"!! Det är väldigt roligt när man ser det!

Det kanske märks att i princip allt just nu handlar om konserten imorgon. Jag har aldrig gjort ett helt sånt här verk tidigare, bara konserter med delar ur olika verk eller självständiga sånger. Dessutom blir vi 120 sångare, fyra professionella solister och ungefär 20 musiker ur Filharmonikerna. Det kommer bli så häftigt! Förhoppningsvis kan jag sjunga också. Jag sjöng inte på repen igår eller idag, och när jag har försökt sjunga lite hemma har jag hostat en del. Just nu känner jag mig lite matt också. I värsta fall får jag mima större delen av konserten... Det är aldrig kul, men det är bättre än att inte vara med. Jag vill ju höra hur det låter! I allra värsta fall får jag skippa skolan imorgon och bara komma till konserten med tillhörande genrep. Det hoppas jag inte på, men det är ett alternativ.

Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på en Messias-inspelning med bland annat London Philharmonic Orchestra på Spotify. Kom på att det kan vara bra att verkligen kunna allt till imorgon. Snart ska jag sova för att vara i bra form.

På tal om bra form kom min löpartränande klasskompis etta på SM i stafett i helgen!! Grattis Melina!

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0