You're my boy and I'm your girl, I'm the sea and you're the pearl.


Mina vänner, det smälter! Äntligen! Snön sjunker undan bit för bit, och snart är allt borta. Tyvärr blir den halvsmälta snön ganska tung. Den gjorde så att plasttaket över vårt cykelställ rasade idag. Som tur är var alla cyklarna mer eller mindre skrotfärdiga. Den enda bra cykeln vi har är min, och den står hos mamma. Dessutom undrar jag när någon cyklade på de där, numera tilltygade, cyklarna senast.

Idag har jag och min klass skrivit prov i naturkunskap. Det roliga med Naturkunskap A när man går naturprogrammet är att det känns lite lagom onödigt. Min lärare kan snacka hur mycket som helst om hur naturkunskapen är det enda ämnet som kombinerar alla naturämnen, det känns fortfarande som att läsa Matte B först och Matte A sedan! Kemi A är så fruktansvärt mycket roligare! I vilket fall kändes det som att provet gick bra. Jag skrev sammanlagt sex sidor på temat ekologi. Triiiiist.

Något som däremot var riktigt roligt var när jag och pappa övningskörde för andra gången! Den här gången var vi på en Ikea-parkering och jag fick köra på tvåans växel! Visserligen körde jag aldrig över 30km/h, men ändå. Enligt pappa var jag "ett frimärke" från att köra på en Audi TT...

Imorgon har jag sovmorgon till fem i tolv! Det är så sjukt skönt! Först blir matten inställd för att min lärare är borta, och sedan är vår musiklärare i Sydafrika med en klass, och vi har övat tillräckligt på musiken som vi ska redovisa för honom efter påsk. Så vi "övar hemma" imorgon bitti. Eller inte.

Nu ska jag snart sova. Bara titta runt lite på bloggar först :)
Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0