Pour real life down on me.

Så sitter man här med kuben, en hög läxböcker på golvet och trötta ögon. En ganska vanlig måndag, alltså. Idag har jag tävlat i att lösa Rubiks kub mot min kompis Filip som har haft sin kub sedan i julas. Jag förlorade STORT! När jag hade löst halva kuben var han klar. Även om jag visste att jag inte skulle vinna blev jag ändå lite besviken. Jag kände mig ju bra på att lösa den fram tills då... Men jag ska slå honom någon gång!

Utöver skolan fyllde pappa år idag! En av presenterna var att jag och min lillasyster lagade middag (rättning: jag lagade middag och hon spelade musik på min dator). Efter middagen fikade vi tårta och gav presenter. Vi hade köpt två böcker, en hushållsvåg och tre burkar med rolig marmelad som vi hittade på Mique! Det var fikon-, hallon- och aprikosmarmelad, det verkade gott. Pappa hade dessutom köpt två presenter till sig själv: en liten liten ljudstudio och en mikrofon! Han och min lillasyster är lite prylgalna, speciellt när det gäller musikprylar, så nu har de fått för sig att de ska hålla på och spela in musik på datorn. Vi får väl se hur det går. När de har lärt sig hur programmet fungerar kanske jag lånar det lite :)

Just nu sitter jag med te, en macka och (förstås) kuben och saknar Johnny. Jag har inte träffat honom sedan förra fredagen, det är knasigt! Tur att det är ett påsklov på väg, för mycket mer står jag nog inte ut med :)

Nu ska jag snart sova, men först lite godnatt(?)musik!
Bless// Johanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0