Mina pekfingrar har olika storlek.

På allvar. De har det. Mitt högra pekfinger har en dålig vana att svullna upp när temperaturen växlar mycket. Som idag. Jag var ute och promenerade med Malin i en timme och tjugo minuter i typ +2 grader (btw har en timme nog aldrig gått så fort!), och när jag var på väg hem kände jag att det liksom kliade på fingret. När jag kom hem märkte jag att känseln inte är på topp i högra pekfingret, och det är nu ungefär en millimeter bredare än det vänstra. Nageln ser jätteskumt liten ut. Johnny kommer skälla lite på mig för att jag inte har vantar, det gör han alltid när det här händer. Men svullnaden går över om ett litet tag.

Den här helgen har jag blivit Rubiks kub-nörd. Eller åtminstone på god väg. Jag fick en kub i födelsedagspresent av Filip, Gordon och Gustav, och igår lyckades jag lösa den! Visserligen fuskade jag och tittade på en film på Youtube, men ändå. Det är väldigt kul att lösa kuben när man har lärt sig :)

I fredags var jag i kyrkan. Det var en hel del folk som inte var där, men vi som var där hade väldigt roligt. Jag satt i soffan med Pontus, Macko och Hannes och lyssnade på när de pratade bilar. Det var ganska intressant men framför allt lite skrattretande. Till slut sms:ade jag min kompis Sara och ropade på hjälp :) När killarna sedan slutade snacka om bilar hade vi faktiskt väldigt mysigt.

Igår övningskörde jag för första gången! Det var lite läskigt men det gick faktiskt rätt bra. Jag och pappa tog oss ut till en parkering dit typ ingen kommer, och jag fick köra lite fram och tillbaka, backa och svänga. Jag trodde att jag skulle få motorstopp hela tiden, men det blev bara tre stycken. Så snart som möjligt ska vi ut och köra igen, men det dröjer nog ett par övningar till innan jag vågar köra i trafik. Ett mål är att få köra på tvåans växel innan dess.

Just nu sitter jag och funderar på hur jag ska få tiden att räcka till den här veckan. Pappa fyller år imorgon, jag måste dansa med Emma innan onsdag, vi ska ha födelsedagsfika på tisdag, dans på onsdag, skärtorsdagen på torsdag och jag skulle vilja träna någonstans däremellan. Plus naturkunskapsprovet på onsdag som jag pluggade lite till idag. Men det går nog ihop till slut.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0