Lys upp min dag, var min vän.

Det är helt fantastiskt hur stor skillnad en vän kan göra. Min kompis Filip lyckades med konsten att få mig att ha roligt samtidigt som vi pluggade samhällskunskap! Vi satt i biblioteket i en timme och blandade skratt och samhällets ekonomi. Nu är vi båda ganska mycket mer förberedda inför provet på fredag.

Annars har det varit en ganska bra dag idag. Vi hade ganska kul på franskan åt en kille i en text som var så mycket estetare att det var löjligt! Lyssna bara på formuleringen "Le billet brille comme une étoile." (Biljetten skiner som en stjärna). Det roligaste var att hela texten var formulerad på samma sätt!

När jag satt på musiklektionen fick jag ett sms från Johnny där han frågade om jag hade rast inom en kvart. Jag hade då 40 minuter kvar av lektionen, och det visade sig att han var på brandstationen mittemot skolan och skulle åka tillbaka till praktiken och ville säga hej när han ändå var på andra sidan gatan från min skola. Då var jag inte helt glad att lektionen var så lång. Sedan hade han kvällspraktik, så trots att jag var hemma ensam till klockan åtta kunde vi inte träffas. Det kändes så skönt att han var med i Kittelfjäll, och få umgås med honom i en hel vecka, så nu saknar jag honom lite extra mycket :)

Min lillasyster var i Romme och åkte skidor idag, så hon kom hem vid åtta och har nu praktiskt taget fallit ihop i sängen. Jag börjar fundera på att göra samma sak.

Bless// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0