I can't say no to you.

Så var man 17 år!! Det känns så sjukt bra! Skumt nog känns det faktiskt som att det är skillnad mellan att vara 16 och 17. I vanliga fall är det inte så, men jag känner mig lite större :)

Min födelsedag har mer eller mindre firats i drygt en vecka. Först var det tjejkväll förra lördagen, sedan kakfest med några klasskompisar i lördags och födelsedagsfirande med familjen på min födelsedag igår. Pappa kom över till mammas hus, vi fikade och öppnade presenter och åt middag med farmor och farfar på restaurangen Ulla Winblad på Djurgården. Det var en sjukt mysig födelsedag! Bland presenterna fick jag två skivor, en morgonrock, träningsskor och en extern hårddisk. Den där hårddisken lär behövas för mina bilder! Den är på 500 GB, så det ska väl räcka ett tag. Cirka 150 000 bilder, stod det på förpackningen...

Kakfesten i lördags var grymt rolig! Jag, Disa, Agnes, Filip, Gordon och Gustav träffades hos mamma och hade mysigt. Alla hade bakat något var, så vi smakade av varandra. Det blev så mycket fika att vi höll på att smälla av! Sedan spelade vi Twister och sjöng med när Filip spelade gitarr. Tack allihopa för den eftermiddagen! Dessutom fick jag en receptbok med bara chokladrecept och en Rubiks Kub! Jag har inte löst kuben än, men någon gång ska jag titta på Youtube-filmerna om hur man löser den.

Idag har jag tränat och pluggat. Jag var på dans-afro-pass på Friskis efter skolan, och där träffade jag en av mina mellanstadielärare, Ann! Det var jättekul att se henne igen! Minnen från mellanstadiet... När jag kom hem åt vi middag, och sedan pluggade jag franska i cirka en timme. Jag har prov första lektionen imorgon. Men det känns rätt bra, faktiskt.

Imorgon ska jag, förutom prov, äta middag på restaurang med hela klassen! Vår musiklärare har försökt peppa oss att göra något utanför skolan hela klassen, och eftersom vi är lediga på onsdag bestämde vi att vi ska gå ut och äta imorgon kväll. Det ska bli jättemysigt!

Nu ska jag sova upp mig. Det är under vilan efter träningen som man bygger muskler!
Bless// Johanna

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är ledig söndag! Är borta 2-5 april (långfredagen och helgen+ måndagen) men annars är jag hemma då också :)

Saknar dig med, behöver prata av mig lite ;) <3

2010-03-22 @ 21:23:07
URL: http://fliegen.blogg.se/
Postat av: Malin

Låter perfekt! Godnatt ;) <3

2010-03-22 @ 21:33:52
URL: http://fliegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0